Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OCR-tolka utskrivna adresser rakt in i Kalender?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En återförsäljare i Tyskland som går i pension har lämnat över sitt kundregister utskrivet på papper. När jag ber om adresserna i elektronisk form får jag bara tysk rotvälska till svar. Mannen är trots att nästan 70. Finns det något program, eller någon tjänst där jag kan scanna in adresslistorna och få in dem i Kalendern i OS X? Eller åtminstone OCR-tolka dem så jag kan klipp och klistra in grejorna. Jag har ju listorna i Evernote, men man kan ju inte markera OCR-tolkad text där - bara söka på den.

Ursprungligen av pmarriott:

En återförsäljare i Tyskland som går i pension har lämnat över sitt kundregister utskrivet på papper. När jag ber om adresserna i elektronisk form får jag bara tysk rotvälska till svar. Mannen är trots att nästan 70. Finns det något program, eller någon tjänst där jag kan scanna in adresslistorna och få in dem i Kalendern i OS X? Eller åtminstone OCR-tolka dem så jag kan klipp och klistra in grejorna. Jag har ju listorna i Evernote, men man kan ju inte markera OCR-tolkad text där - bara söka på den.

Prizmo verkar rätt bra: http://www.macupdate.com/app/mac/31157/prizmo

Har inte hunnit testa det än, men fick det som ett av de programmen i en ”spring promo” som MacUpdate hade nyligen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-02 18:05

Tag ett foto och tolka med http://www.free-ocr.com/ (har inte testat det nyligen, men det kanske fungerar..)

Måste varit trött när jag skrev mitt inlägg. Menar givetvis Kontakter. Inte Kalender.

Kom på en hyfsat simpel lösning. Slog om dikteringen till tyska och pratar in adresserna.

Funkar hyfsat, men den klarar inte riktigt alla adresser, som till exempel Am Eutschützgrund 3-4.

1
Bevaka tråden