Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCLOUD - komma åt bildström via WWW?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag komma åt min bildström via WWW? Hur går jag i så fall tillväga?

Ursprungligen av alexeliasson:

Kan jag komma åt min bildström via WWW? Hur går jag i så fall tillväga?

Du måste skapa en ny bildström och dela ut den som en offentlig webbplats så får du en URL du kan gå in på.

Det kan du inte.

Använd något annat för det, Dropbox/Everpix eller liknande.

Tack för svaren! Verkar som era åsikter går isär här. Hur ligger det till?

Du kan skapa en delad bildström. Du får då en webbadress som man kan gå in på, men du kan inte komma åt din "vanliga" bildström via webbinterface. Det funkar bara med iPhoto/Aperture och dina iOS-enheter.

Som @pmarriott skriver så kan du skapa en egen bildström att dela med andra iOS-enheter/iPhoto/Aperture.
Du kan inte komma åt din bildström via t.ex. www.icloud.com, som du vill göra.

Ursprungligen av keptang:

Som @pmarriott skriver så kan du skapa en egen bildström att dela med andra iOS-enheter/iPhoto/Aperture.
Du kan inte komma åt din bildström via t.ex. www.icloud.com, som du vill göra.

En delad bildström kan man välja att den ska vara åtkomlig på en offentlig webbplats.

Ursprungligen av keptang:

Som @pmarriott skriver så kan du skapa en egen bildström att dela med andra iOS-enheter/iPhoto/Aperture.
Du kan inte komma åt din bildström via t.ex. www.icloud.com, som du vill göra.

Man kan visst dela ut en bildström så att den kan accessas via iCloud.com. När man skapar bildstömmen så välj att den ska publiceras på en Offentlig webbplats, då får man en länk till som går till iCloud.com där den är publicerad.

Ursprungligen av dvalfrid:

Man kan visst dela ut en bildström så att den kan accessas via iCloud.com. När man skapar bildstömmen så välj att den ska publiceras på en Offentlig webbplats, då får man en länk till som går till iCloud.com där den är publicerad.

Jag tänkte på om TS ville ha generell tillgång till sin bildström.
Men det går väl att kopiera/länk bilder till en ny bildström och publicera denna?

Ursprungligen av keptang:

Jag tänkte på om TS ville ha generell tillgång till sin bildström.
Men det går väl att kopiera/länk bilder till en ny bildström och publicera denna?

Helt sant, lite omständigt men mig veterligen den ända vägen. "original" strömmen är inte delbar, utan bara de bildströmmar man själv skapar upp.

1
Bevaka tråden