Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #25: Nytt på app-fronten och Hackintosh

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt i påskhelgen kommer 99mac:s poddradio och pratar om ett gäng appar och program som uppdaterats, men också om NAS:ar och Hackintosh.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-30 13:33

Trevligt avsnitt. Ett tips är att du i systeminställningarna kan styra om vilket kortkommando som öppnar Spotlight om du ska använda det med ex QuickSilver.

Ursprungligen av Erik.dv:

Trevligt avsnitt. Ett tips är att du i systeminställningarna kan styra om vilket kortkommando som öppnar Spotlight om du ska använda det med ex QuickSilver.

Precis vad jag tänkte skriva... ibland blir jag förvånad över okunskapen. *hehe*

Alfred 2 sopar mattan med allt just nu särskilt med alla workflows som finns. Börjar finnas för allt just nu.

Ursprungligen av Erik.dv:

Trevligt avsnitt. Ett tips är att du i systeminställningarna kan styra om vilket kortkommando som öppnar Spotlight om du ska använda det med ex QuickSilver.

Jag vet att jag gjorde precis det när jag började med Quicksilver, men när jag flyttade till Alfred har jag fått för mig att samma procedur inte fungerade, så lärde helt enkelt om mig till att använda alt + space. Men när jag testar nu så fungerar det ju visst Får se om jag kan lära om och gå tillbaka till cmd + space eller om jag ska låta det vara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-02 11:00
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag vet att jag gjorde precis det när jag började med Quicksilver, men när jag flyttade till Alfred har jag fått för mig att samma procedur inte fungerade, så lärde helt enkelt om mig till att använda alt + space. Men när jag testar nu så fungerar det ju visst Får se om jag kan lära om och gå tillbaka till cmd + space eller om jag ska låta det vara.

Ja, det har blivit väldigt vedertaget med cmd + space för spotlight så i varje fall jag blir förvånad varje gång en OSX dator INTE har det kommandot!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2013-04-04 04:25

Alfred <3

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag vet att jag gjorde precis det när jag började med Quicksilver, men när jag flyttade till Alfred har jag fått för mig att samma procedur inte fungerade, så lärde helt enkelt om mig till att använda alt + space. Men när jag testar nu så fungerar det ju visst Får se om jag kan lära om och gå tillbaka till cmd + space eller om jag ska låta det vara.

Alfred är det första jag påtvingar nya/oupplysta användare att hämta och de flesta tackar mig.
Märkligt dock att Alfred 2 inte finns på MAS.
Är det godkänningsprocessen boven eller har Alfred avsiktligt att gå den vägen?
Hoppas på det förstnämnda då Alfreds extrema popularitet florerade i och med Mac App Store!

… och jo, givetvis går det att använda det underbart bekväma Cmd + Space för Alfred!
Se bara till att gå in under Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon > Tangentbords- och Textinmatning
, bocka av/ändra kommandon för 'Välj föregående källa för inmatningsspråk' och ''Välj nästa källa för inmatningsspråk'.
Ändra sedan Spotlight-menyns kortkommandon till… förslagsvis Ctrl + Space och Ctrl + Alt + Space!

Därefter är det bara att öppna Alfred-inställningarna, ändra tilll Cmd + Space, tuta och köra!

Senast redigerat 2013-04-04 04:35
1
Bevaka tråden