Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddiskbyte på MBP, badbollen kommer fram vid återskapa från Time machine

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-26 01:38

Hej.
Har en macbook PRO 13 mid 2010 som jag bytt hårddisk på under dagen (samsung ssd 840 250gb). Har valt att återskapa från time machine kopia (200 gb). Allt flöt på bra fram tills dess att 89,8% hade återskapats, då började badbollen snurra och så har den stått i 1,5 h. Har formaterat den nya disken och startat upp datorn med lion installation på extern enhet.
1. Någon som har några förslag på vad som skiter sig?

2. Om processen hänger sig vid återskapande kan man då rycka den externa hdden och starta om datorn?

Nu tar jag natt för att se hur det ser ut i morgon bitti.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-26 08:57

I morse hade MBPen gått ner i viloläge och när den tuggade igång igen så stod återskapningen (jag vet, kass svenska) kvar på samma läge (89,9%) och badbollen snurrade. Drog ut den externa hdden och startade om datorn. Allt verkade då ha blivit återskapat från Time machine trots att det hängde sig på 89,8%. Kört diskkontroll på nya disken och den funkar som den ska + att det viktigaste (mina bilder) kom med. Nu ska jag ha is i magen några veckor och se hur datorn beter sig med nya SSDn och återskapningen från Time machine.

Finns det några risker med detta?

Se till att ha ytterliggare backup på din data och inte endast Time Machine, se på CrashPlan, www.crashplan.com som många använder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-28 09:35

Jo, men det var inte riktigt det min dåligt formulerade fråga handlade om :p.
När jag återskapade från Time machine så slutfördes processen aldrig, stod och tuggade med på 89% och snurrande badboll på skärmen. Allt verkar dock funka som det ska.

Någon annan som varit med om att det hängt sig i det stadiet och hur löste du/ni det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-16 09:40

Uppdatering: Trots att processen inte slutfördes så fungerar fortfarande datorn felfritt (peppar,peppar) och jag tycks inte sakna några filer heller för den delen.

1
Bevaka tråden