Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför blir bilden så konstig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2013-03-25 21:25

Jag håller på att redigera lite studiobilder i min Mac book pro. Men bilderna blir så konstig i Photoshop kolla här det är ett utsnitt vid 100% http://fotografera.net/bilder/Skarmavbild.jpg
Om jag tittar på samma bild i min Vaio laptop dator och min stationära pc så är hyn slät och fin. Vad är fel?
Apel

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-25 21:33

Är det verkligen samma fil du kollar på? Samma PS på bägge datorer? Version? Hur stor är bilden, i pixlar och byte?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2013-03-25 21:35

Ja det är samma fil och den ser skit ut i mac:en
Den på 69,9M och 4288x2848 px i upplösning 240 dpi och bilden är 100% och den ser ut så där i macen. På mina bägge pc:arna så ser det helt ok ut.
/Apel

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-25 21:51

Ser bilden ok ut i Quick Look? (⌘ + Y eller mellanslagstangenten när du har markerat filen i Finder.)

Har bilden körts genom olika RAW-program på Mac/PC? Eller med olika inställningar för RAW-konvertering?

Kan du göra en skärmavbild på PC också? För att avgöra om det inte bara är dina skärminställningar på PCn som är konstiga (fel upplösning som gör att bilden blir suddig = smetar ut kornigheten/bruset).

1
Bevaka tråden