Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chromebook Pixel får Apple att byta slogan på Macbook Pro Retina

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har tidigare haft "Högsta upplösningen någonsin på en bärbar dator. Och den näst högsta." som slogan för sina Macbook Pro med Retina-skärm. Med start den här veckan har Apple börjat byta ut texten då Googles Chromebook Pixel sedan förra månaden har en högre upplösning.

Läs hela artikeln här

Oavsett hur bra skärmen än är så är datorn inte vacker att se på... Fast det kanske är som man är skadad. Den tekniska specen var inte heller så värst imponerande.

Vad jag inte fattar från artikeln här är att det står att Chromebook Pixel tog över andraplatsen.

Citat:

När Apple släppte Macbook Pro 13 tum med Retina-skärm hade datorn den näst högsta upplösningen på en bärbar med sina 2560 x 1600 pixel upplösning och 220 pixlar per tum. Datorn med högst upplösning är också designad i Kalifornien – Macbook Pro 15 tum med Retina.

Men enligt computer sweden så ligger Chromebook Pixel på 239. Vilket skulle göra att den spöar både 13" och 15"

Citat:

Chromebook Pixel har en tryckkänslig bildskärm på 12,85 tum med en upplösning på 2 560 x 1 700 pixlar. Det ger den en punktäthet på 239 pixlar per tum, något högre än Apples Macbook Pro Retina med 227 pixlar per tum.

/m

Ursprungligen av martinator:

Oavsett hur bra skärmen än är så är datorn inte vacker att se på... Fast det kanske är som man är skadad. Den tekniska specen var inte heller så värst imponerande.

Vad jag inte fattar från artikeln här är att det står att Chromebook Pixel tog över andraplatsen.

Men enligt computer sweden så ligger Chromebook Pixel på 239. Vilket skulle göra att den spöar både 13" och 15"
/m

Du har så klart rätt. Uppdaterar.

Edit: Eller nu förstår jag hur 9to5mac/Apple menar: Apples 15-tummare har 2880x1800 pixel upplösning och Chromebook 2560x1700 och därmed har MBP högre upplösning än. Jag som la dit pixeltätheten vilket inte riktigt hör dit.

Ahh då är jag med:)

Ursprungligen av martinator:

Ahh då är jag med:)

Och jag med

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-03-25 15:22

Chromebook Pixel känns verkligen som en konstig produkt. Ingen kan då gnälla på att Apple-fans lägger ut pengar i onödan när någon köper en surfdator (inte ens en nätt surfplatta, utan alltså en hel laptop bara för att surfa på) för över 13 000 kr. Att jämföra med en iPad "4" för runt 5000 kr, som dessutom har appar på riktigt (och inte bara webbtjänster). Fattar ingenting. Jaja, det är väl bra med mångfald. Jag antar att den glädjer någon.

Ursprungligen av JND:

Chromebook Pixel känns verkligen som en konstig produkt. Ingen kan då gnälla på att Apple-fans lägger ut pengar i onödan när någon köper en surfdator (inte ens en nätt surfplatta, utan alltså en hel laptop bara för att surfa på) för över 13 000 kr. Att jämföra med en iPad "4" för runt 5000 kr, som dessutom har appar på riktigt (och inte bara webbtjänster). Fattar ingenting. Jaja, det är väl bra med mångfald. Jag antar att den glädjer någon.

Är det någon som köpt den?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-03-25 15:31
Ursprungligen av JND:

Chromebook Pixel känns verkligen som en konstig produkt. Ingen kan då gnälla på att Apple-fans lägger ut pengar i onödan när någon köper en surfdator (inte ens en nätt surfplatta, utan alltså en hel laptop bara för att surfa på) för över 13 000 kr. Att jämföra med en iPad "4" för runt 5000 kr, som dessutom har appar på riktigt (och inte bara webbtjänster). Fattar ingenting. Jaja, det är väl bra med mångfald. Jag antar att den glädjer någon.

Den glädjer nog rätt många som jobbar på och med nätet. Att kalla Pixel för bara en surfdator gör den inte riktigt rättvisa. Känns som detta är en "Think Different".produkt som Apple borde ha varit först med.

1 Terabyte google drive i 3 år ingår.

Ursprungligen av mendezzz:

1 Terabyte google drive i 3 år ingår.

Helt sant, men det är ju roligt så länge du har någon form av internetanslutning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 17:47

Att datorn mer eller mindre kräver ständig uppkoppling tycker jag är ok, det funkar säkert för de flesta och köper men den så vet man ju förhoppningsvis om det. Jag skulle inte använda min MBPR speciellt mycket om jag inte hade ständig uppkoppling, så är det nog för de flesta som sagt.

Hur som helst, jag blev lite nyfiken. Här är en länk för er som vill läsa lite mer om Chromebook:
http://www.google.com/intl/en/chrome/devices/...
Jag är fullt nöjd med OS X, men om jag skulle tvingas välja mellan en Windowsdator och Chromebook skulle jag nog testa Chromebook.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Helt sant, men det är ju roligt så länge du har någon form av internetanslutning.

Sant, men är du mycket offline så är nog inte chromebook för dig, även om det går att jobba offline så har den en "online-auroa"...

1
Bevaka tråden