Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMTP - Comviq

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem som man alla säkert dyker på i olika former. Jag har skaffat ett mobilt bredband från Comviq med trådlös router. Jag blir snart galen, då varken butiken där jag köpte dem eller kundservice inte kan besvara en ganska basic fråga. Är det någon som vet vilka SMTP-servrar som gäller? Jag har Googla och har hittat - smtp.tele2.se, mail.tele2.se och smtpserver.swip.net .

Vet någon vilka servar man ska använda? Icloud fungerar som vanligt utmärkt att skicka ifrån via Mail men inte någon av mina egna mailkonton som fungerar utmärkt via Bredband2, Bahnhof och Telia´s servrar när jag är uppkopplade mot dem.

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Jag har ett problem som man alla säkert dyker på i olika former. Jag har skaffat ett mobilt bredband från Comviq med trådlös router. Jag blir snart galen, då varken butiken där jag köpte dem eller kundservice inte kan besvara en ganska basic fråga. Är det någon som vet vilka SMTP-servrar som gäller? Jag har Googla och har hittat - smtp.tele2.se, mail.tele2.se och smtpserver.swip.net .

Vet någon vilka servar man ska använda? Icloud fungerar som vanligt utmärkt att skicka ifrån via Mail men inte någon av mina egna mailkonton som fungerar utmärkt via Bredband2, Bahnhof och Telia´s servrar när jag är uppkopplade mot dem.

Jag hittar:

Server för utgående e-post: mail.tele2.se
Port för utgående e-post: 587

Funkar det tro?

Jag får det inte att fungera. Jag har varit jättenoga med att sänga av alla andra saker som den kan koppla upp sig med, så jag är helt säker att den är uppkopplad mot Comviq. Jag har angett rätt servrar och portar men får den inte att kunna skicka. Jag har lagt upp skärmdumpar hos Dropbox https://www.dropbox.com/sh/2m2cex94pclqvgs/ZP...

Låt inte Mail automatiskt välja port utan skriv manuellt in porten under i nästa fält.

Jag får samma problem som dig om jag inte gör detta med min egna domän.

Får fortfarande samma felmeddelande, se fil 3.tiff http://dl.dropbox.com/u/43438446/3.tiff

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-23 10:35
Ursprungligen av Petter Lindskog:

Får fortfarande samma felmeddelande, se fil 3.tiff http://dl.dropbox.com/u/43438446/3.tiff

Du måste ställa in autentisering med lösen och fylla e-post och lösenord.

Är det någon som vet vad man ska ha för autensiering. Jag har ingen e-postadress hos Comviq, försöker lista ut vad de ska ha för uppgifter. Frågade i butiken, de hade ingen som helst aning om något, vilket jag blev rätt trött över.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-23 10:52

Använd din epostleverantörs SMTP. Om du inte har din epost hos Tele2/Comviq så ska du förstås inte använda deras SMTP.

Ursprungligen av Mija:

Använd din epostleverantörs SMTP. Om du inte har din epost hos Tele2/Comviq så ska du förstås inte använda deras SMTP.

Om ens vanliga leverantör använder ex. port 25 måste man använda den leverantör man har för stunden då port 25 blockeras hos alla ISP utanför deras egna nät.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-23 10:59
Ursprungligen av Borttaget:

Om ens vanliga leverantör använder ex. port 25 måste man använda den leverantör man har för stunden då port 25 blockeras hos alla ISP utför deras egna nät.

Då använder man deras port 587 (med autentisering), den ska ingen spärra. Fråga din epostleverantör.

Senast redigerat 2018-07-23 09:04
Ursprungligen av Mija:

Då använder man deras port 587 (med autentisering), den ska ingen spärra. Fråga din epostleverantör.

Alla leverantörer har inte det

Dock ej mitt problem då jag betalar för egen domän och mailserver.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-23 11:25
Ursprungligen av Borttaget:

Alla leverantörer har inte det

Vilken epostleverantör har inte SMTP på 587 nuförtiden?

Senast redigerat 2018-07-23 09:04
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-10 17:18

SMTP Servers in Sweden:
http://www.smtpinfo.com/smtp_servers.php?mode...

Själv använder jag mail.tele2.se

1
Bevaka tråden