Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4TB diskar i Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det tycks finnas osäkerhet om det går att ha mer än 2TB interna diskar i en Mac Pro. Behöver snabbheten och utrymmet för backup av klientdatorer. Vill gärna sätta i två speglade 4TB.
Är det någon som har erfarenheter?

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Det tycks finnas osäkerhet om det går att ha mer än 2TB interna diskar i en Mac Pro. Behöver snabbheten och utrymmet för backup av klientdatorer. Vill gärna sätta i två speglade 4TB.
Är det någon som har erfarenheter?

Har en 3TB vilket fungerar!

Då borde matematiskt 4TB fungera också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-23 14:37

Mej veterligt har det väl inte varit något problem. Det är om du tänkte köra BootCamp som 2 TB har varit gränsen. Undrar om den försvann iom 10.8.3...

Det sitter en WD Red 4 TB i min Mac Pro. Fungerar perfekt.

Tack, 2 st 4TB diskar beställda

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-24 19:45
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Tack, 2 st 4TB diskar beställda

Jag blir så nyfiken att jag bara måste fråga, 8TB, vad jobbar du med? Min första tanke går till film ..?

Ursprungligen av kladda:

Jag blir så nyfiken att jag bara måste fråga, 8TB, vad jobbar du med? Min första tanke går till film ..?

4 TB effektiv lagring om man räknar på att ta backup skulle jag säga.

Att vara nyfiken är sunt. Hansfillpelo har rätt det handlar om backup. Servern ska backa upp ett 20 tal klientdatorer och två servrar. Nu sker detta på externa diskar men det går för långsamt,FW800 räcker inte. Dessutom börjar det bli trångt på de nuvarande 2TB diskarna. Med 4TB (två speglade diskar) räknar jag med att klara mig ett bra tag.
Ja, företagskritisk information backas upp på ett ställe till i ett annat hus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-24 23:40
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Att vara nyfiken är sunt. Hansfillpelo har rätt det handlar om backup. Servern ska backa upp ett 20 tal klientdatorer och två servrar. Nu sker detta på externa diskar men det går för långsamt,FW800 räcker inte. Dessutom börjar det bli trångt på de nuvarande 2TB diskarna. Med 4TB (två speglade diskar) räknar jag med att klara mig ett bra tag.
Ja, företagskritisk information backas upp på ett ställe till i ett annat hus.

Då förstår jag!
Vilken typ av koppling kör du mellan klientdatorerna och serven som ska backa upp allt?

Alla ligger på samma nätverk, GB- nätverk. Kör Crashplan och de flesta klientdatorerna är bärbara så de är bara anslutna till nätverket när användarna är där. Därför måste all backup ske på arbetstid.
Crashplan är smart men kräver som sagt en del av backupmediat. Klienterna letar själv upp servern så fort de är anslutna till vårt nätverk, så allt sköter sig själv.

1
Bevaka tråden