Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro svart skärm!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo var i datorn och försökte förstöra min trasiga ljudingång ordentligt så datorn inte hittar denne komponent så att jag kunde köra högtalarna endast som ljud, men fick aldrig veta om jag lyckades eller inte. Datorn vägrar tyvärr visa mig någon bild på skärmen! Någon som vet vad felet kan vara? Läste lite om att vissa pillat i datorn med ström i sig, detta är dock uteslutet då jag tog i elementet flertal gånger innan jag började skruva.

Som sagt, vid uppstart är skärmen svart. Först vit, och ljudet. Sedan blir den svart/blå beroende på vilken ljusstyrka jag väljer. Har jag råkat förstöra något i datorn nu?

Extremt tacksam för svar!

EDIT: Kom på att jag glömde koppla i ett chip som sitter under batteriet om det kanske kan bidra till varför datorn vill visa färger. Hur som helst kopplade jag i den men datorn vill ändå inte visa färger på skärmen.

http://www.ifixit.com/Guide/Installing+MacBoo...

Den grön/blå/turkosa, det chipet glömde jag koppla i och låg under logikkortet vid start, kan det blivit defekt på den eftersom jag startade datorn med de urkopplat?

// Otroligt orolig kille.

Funkar det med extern skärm?

Löste det, plockade isär logikkortet igen och satte ihop allt och nu fungerar det!:) Dock fungerar inte högtalarna, så vet fan inte hur jag ska lyckas få bort den förbannade ljudingången/kontakten för hörlurarna... Fastnat en bit där i som jag lyckats limma fast nu!

En idé kan vara att ta bilder och länka.

Tror det är svårt att ge dig hjälp med tanke på felbeskrivningen utan bilder.

1
Bevaka tråden