Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny skärmlåsbugg i IOS 6.1.3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dagen efter att IOS uppdaterats till version 6.1.3 har ett nytt säkerhetshål hittats i låsskärmen. Precis som tidigare är det möjligt att komma åt adressboken och bilder.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-21 11:05

Börjar bli lite parodi på detta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-21 11:16

Är fortfarande förundrad över att det finns folk som sitter och försöker komma på ett sätt att ta sig förbi... Snart kommer någon på att om man parkopplar en vattenmelon med en parkeringsautomat så kan man få en iPod att spela Michael Jackson-låtar som börjar på bokstaven 'C' baklänges på udda datum jämna månader...

Ärligt talat så måste ju de stora säkerhetsriskerna ligga i mjukvaruhanteringen av t.ex. appar och den allmänna uppkopplingen mot olika nätverkstjänster - 'brandväggarna' i en mobiltelefon är ju i det närmaste obefintliga! Och somvanligt ligger inte den svagaste länken i själva utformningen av telefonen eller programvaran, utan i användarens egna beteenden...

När jag fotograferade röststyrningen så gjorde ljudet från kamerans slutare att min Iphone började spela David Bowie...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-21 11:19
Ursprungligen av Clavius:

Är fortfarande förundrad över att det finns folk som sitter och försöker komma på ett sätt att ta sig förbi... Snart kommer någon på att om man parkopplar en vattenmelon med en parkeringsautomat så kan man få en iPod att spela Michael Jackson-låtar som börjar på bokstaven 'C' baklänges på udda datum jämna månader...

Ärligt talat så måste ju de stora säkerhetsriskerna ligga i mjukvaruhanteringen av t.ex. appar och den allmänna uppkopplingen mot olika nätverkstjänster - 'brandväggarna' i en mobiltelefon är ju i det närmaste obefintliga! Och somvanligt ligger inte den svagaste länken i själva utformningen av telefonen eller programvaran, utan i användarens egna beteenden...

Nu blev du nästan skyldig mig en ny dator...drack vatten när jag läste det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-21 11:29
Ursprungligen av Joacim Melin:

När jag fotograferade röststyrningen så gjorde ljudet från kamerans slutare att min Iphone började spela David Bowie...

Du ser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-21 11:29
Ursprungligen av lappen71:

Nu blev du nästan skyldig mig en ny dator...drack vatten när jag läste det

Skål! (f'låt)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-21 12:06
Ursprungligen av Joacim Melin:

När jag fotograferade röststyrningen så gjorde ljudet från kamerans slutare att min Iphone började spela David Bowie...

Tiderna för påskägg börjar närma sig.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-03-22 00:17

Allvarligt hur ORKAR folk sitta och hitta dom här helt obskyra "hålen".

Ursprungligen av zOlid:

Allvarligt hur ORKAR folk sitta och hitta dom här helt obskyra "hålen".

Hur orkar någon någonsin hitta obskyra säkerhetshål?
Det är väl bra att det hittas och täpps igen.

1
Bevaka tråden