Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är helt ny på imac och undrar hur lång tid det ska ta att göra en ominstallation. Min har hållit på sen kl 5 i morse då stod den på 34 minuter nu när jag kom hem så står den på 26 minuter. Så jag undrar vad som kan vara fel?

Ominstallation av OS X eller återställning från TimeMachine?

Ominstallation av OS X nu gick det fortare men nu visar den -10 minuter fast stapeln är full

Senast redigerat 2013-03-18 16:30
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-19 18:43

Normalt sett 20-40 min. Om det bara gäller ominstallation som keptang påpekar.
Har den hållit på hela dagen låter det som en kass hårddisk. Varför installerar du om? Och hur installerar du om (ladda ner över 3G kan ju ta en rätt lång stund).

Ursprungligen av kenjon:

Normalt sett 20-40 min. Om det bara gäller ominstallation som keptang påpekar.
Har den hållit på hela dagen låter det som en kass hårddisk. Varför installerar du om? Och hur installerar du om (ladda ner över 3G kan ju ta en rätt lång stund).

Jag kör med skivan OS X Mountain Lion. Och ominstallationen görs för att den låste sig vid inloggnings fönstret med äpplet och den digitala snurran

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-19 23:23

Ca 35 min brukar det stå vid installation, sedan startar den om 1 eller två gånger. Tillkommer uppdateringar från AppStore till senare versioner än vad du har på skivan. Totalt normalt ca en timma.

Ja då antar jag att hårddisken är trasig för nu har den stått på installation i 12 timmar och den startade på 34 minuter och nu står den på 26 minuter och stapeln är halvfull bara

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-20 10:52

Den slutsatsen skulle jag dra. De är billiga, har du ingen du kan koppla in externt och testa med?

Går det att testa via usb sticka?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-03-20 22:27

Du kan använda skivverktyget som finns på installationsskivan om jag inte missminner mig.

1
Bevaka tråden