Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Whatsapp byter till prenumerationsmodell

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Den populära multiplattform-appen för meddelanden, Whatsapp, planerar att byta från en engångskostnad för IOS-användare till en prenumerationsmodell likt hur det är på de andra plattformarna.

Läs hela artikeln här

Nope! Finns Kik också som är ganska poppis. Börjar de ta betalt så dyker det troligtvis upp en annan som är gratis.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-19 12:39

Läste en annan artikel om det imorse, där stod det att årskostnaden bara gäller för nya användare.
Vad gäller egentligen?

Även om kostnaden är försumbar skulle jag nog sluta använda den, det finns gott om alternativ.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-19 12:57

Om jag aktivt hade använt Whatsapp och mina vänner hade använt Whatsapp hade jag inte tvekat på att betala denna lilla summa.

Ursprungligen av joakimo:

Om jag aktivt hade använt Whatsapp och mina vänner hade använt Whatsapp hade jag inte tvekat på att betala denna lilla summa.

Håller med. Nu finns det bättre appar som även inkluderar VoIP så jag tror att WhatsApp tappat många användare.
Iaf i min umgängeskrets.

Ursprungligen av Json_81:

Läste en annan artikel om det imorse, där stod det att årskostnaden bara gäller för nya användare.
Vad gäller egentligen?

Även om kostnaden är försumbar skulle jag nog sluta använda den, det finns gott om alternativ.

Det börjar att gälla för nya användare och de gamla kommer att flyttas över till den nya modellen som jag förstått det.

Tillägg: Hm, i de holländska artiklarna står det att gamla användare kommer slippa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-19 14:19

En stilla undran, finns det verkligen behov för en sådan app som Whatsapp med tanke på vilken Svensson-lur iPhone är?

Ursprungligen av zinned:

En stilla undran, finns det verkligen behov för en sådan app som Whatsapp med tanke på vilken Svensson-lur iPhone är?

Ja, kanske inte just WhatsApp (finns bättre), men alla har inte/vill inte ha en iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-19 14:22
Ursprungligen av keptang:

[...] men alla har inte/vill inte ha en iPhone.

Det känns som väldigt få personer man ser idag som inte har en iPhone

Sedan tänker jag också på dagens abonnemangsupplägg hos i stort sett alla operatörer, där man oftast får X antal SMS att skicka under en månad (eller så är de gratis). Jag tycker det känns som att en app som Whatsapp borde vara väldigt onödig.

Ursprungligen av zinned:

En stilla undran, finns det verkligen behov för en sådan app som Whatsapp med tanke på vilken Svensson-lur iPhone är?

Jag använde den själv fast det var före Imessage lanserades. Det är dock smidigt om man har vänner som kör Android (och det har jag), men numera har jag företagsmobil där det som du skriver i ett senare inlägg ingår massa sms.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-19 14:35
Ursprungligen av zinned:

Det känns som väldigt få personer man ser idag som inte har en iPhone

Sedan tänker jag också på dagens abonnemangsupplägg hos i stort sett alla operatörer, där man oftast får X antal SMS att skicka under en månad (eller så är de gratis). Jag tycker det känns som att en app som Whatsapp borde vara väldigt onödig.

Men det är svårt att skicka bilder i sms
MMS (utöver att vara en värdelös teknik) ingår oftast inte.

Uppskattar att det är 50-50 mellan iphone och android bland min bekantskapskrets inkl folk på jobbet mm.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-19 14:57
Ursprungligen av Json_81:

Uppskattar att det är 50-50 mellan iphone och android bland min bekantskapskrets inkl folk på jobbet mm.

För mig är det väldigt uppdelat. Bland familj och kompisar utanför jobbet kör i princip alla iPhone. Bland kollegor kör så gott som alla Android. Så blir det när man jobbar med nördar.

  • Medlem
  • 2013-03-19 17:22
Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Den populära multiplattform-appen för meddelanden, Whatsapp, planerar att byta från en engångskostnad för IOS-användare till en prenumerationsmodell likt hur det är på de andra plattformarna.

Läs hela artikeln här

Vad jag vet så skall det vara gratis för android och wp i ett år och sedan skall det kostar 7 kr för varje år, men alla mina vänner med android som har haft appen i över ett år har inte betalat en ända krona...

Aja, får se hur många vänner som stannar kvar, 7 kr är inte en jätte summa så för mig spelar det ingen roll, har endå ett fastpris abonnemang så sms funkar minst lika bra. Whatsapp används just nu bara för gruppchatt för mig och mina vänner just nu.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-07 17:55

Skärmdumparna i App Store gör man inte direkt blir köpsugen!

1
Bevaka tråden