Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga saker börjar hända

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte haft min MBP 13" mer än någon månad, köpte den ny också. Men nu på senare tid så har det börjat ta väldigt lång tid att komma förbi den grå skärmen med Apple loggan vid uppstart, den varar 20-30 sekunder före man kommer till inloggnings rutan. Och sen när datorn ska stängas av så kommer den grå bakgrunden med loggan upp och blir blåaktig före datorn helt stänger av. Ibland skiftar den nyanser lite granna. Är det något som är fel på min MBP? Har inte upplevt detta förut och även haft iMac där jag heller inte upplevde detta.

Uppstarten blev inte ens snabbare när jag nyligen bytte upp till 8GB minne. I övrigt går datorn fort men det är just uppstarten och nyansändringarna som oroar mig :/

Glömde skriva att OSX är nyinstallerat också för drygt en vecka sen.

Har redan fått åka in och byta två MBP sen jag köpte min då det varit fel på alla från Elgiganten... Vill inte behöva göra de igen :/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-03-15 19:53

Kolla så att rätt startdisk är vald i inställningar.

Ursprungligen av mattiL:

Kolla så att rätt startdisk är vald i inställningar.

Har bara en disk.. men var kollar jag det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-15 21:49

Äpplet - Systeminställningar - Startskiva

Startdisken är OSX, vilket för övrigt är den enda disken. Hur lång tid tar det för er från att ni tryckt på on/off knappen tills ni kommer till inläggningen?

Ursprungligen av OutKaszt:

Ibland skiftar den nyanser lite granna.

Det kan bero på att du loggar in/ut och har olika kalibreringar på skärmen i olika användarkonton.
Kolla under System Preferences > Displays > Color.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-17 15:48

Inloggningsrutan har en egen uppsättning inställningar, nämligen som root-användare. De går att ändra om du tycker att det är irriterande, se tips i detta inlägg: http://www.99mac.se/forum/p/2129633

1
Bevaka tråden