Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför fungerar inte Disqus någonstans?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Både dagstidningar, bloggar och annat på Internet använder tydligen en tjänst som heter Disqus för att hantera kommentarer och diskussioner. Hittills har jag inte lyckats ta del av något innehåll på något enda ställe där jag sett det. Det står bara på följande sätt:

och omladdning hjälper inte, förstås. Ingen hjälp på Disqus.com heller.

Vad är fel? Saknar jag någon plugin eller? Jag har 10.8.2 och Safari 6.0.2.

Ursprungligen av elgenper:

Både dagstidningar, bloggar och annat på Internet använder tydligen en tjänst som heter Disqus för att hantera kommentarer och diskussioner. Hittills har jag inte lyckats ta del av något innehåll på något enda ställe där jag sett det. Det står bara på följande sätt:

http://elgenper.smugmug.com/photos/i-2srsBcD/0/S/i-2srsBcD-S.jpg

och omladdning hjälper inte, förstås. Ingen hjälp på Disqus.com heller.

Vad är fel? Saknar jag någon plugin eller? Jag har 10.8.2 och Safari 6.0.2.

Prova med Chrome eller Firefox. Jag har ett liknande problem med "Social Slider" på vår hemsida. Det är endast facebookfliken det gäller, här i kanten till vänster: http://www.wonderband.se. I Safari ser jag bara det spinnande hjulet på fejan, men Twitter och Tuben funkar hur bra som helst.

Senast redigerat 2013-03-16 18:18
Ursprungligen av stormstereo:

Prova med Kråm eller Eldräven. Jag har ett liknande problem med "Social Slider" på vår hemsida. Det är endast facebookfliken det gäller, här i kanten till vänster: http://www.wonderband.se. I Safari ser jag bara det spinnande hjulet på fejan, men Twitter och Tuben funkar hur bra som helst.

OK, nu har jag hittat "felet" hos mig.... Först, tack, Stormstereo; det fungerade mycket riktigt med eldiga räven (Chrome har jag inte), och visningen av wonderbandsidan bar sig likadant åt hos mig. Jag uppdaterade dessutom till 10.8.3 o Safari 6.0.3 utan att det ändrade det hela.

Då kom jag på att jag har ett Safaritillägg som heter Ghostery, som hindrar annonsörer och sociala medier att spåra mig. Och Ghostery tyckte att Disqus hörde till det som skulle blockeras.... Så efter "vitlistning" av Disqus är det bara att tuta och köra...

Och, efter att pausa Ghostery ser jag alla tre flikarna korrekt på Wonderband också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-16 09:59
Ursprungligen av stormstereo:

Prova med Kråm eller Eldräven. Jag har ett liknande problem med "Social Slider" på vår hemsida. Det är endast facebookfliken det gäller, här i kanten till vänster: http://www.wonderband.se. I Safari ser jag bara det spinnande hjulet på fejan, men Twitter och Tuben funkar hur bra som helst.

Att skriva "Kråm" och "Eldräven" gör en sökning på forumet ganska hopplös. Försök skriva vad de egentligen heter....

Ursprungligen av elgenper:

OK, nu har jag hittat "felet" hos mig.... Först, tack, Stormstereo; det fungerade mycket riktigt med eldiga räven (Chrome har jag inte), och visningen av wonderbandsidan bar sig likadant åt hos mig. Jag uppdaterade dessutom till 10.8.3 o Safari 6.0.3 utan att det ändrade det hela.

Då kom jag på att jag har ett Safaritillägg som heter Ghostery, som hindrar annonsörer och sociala medier att spåra mig. Och Ghostery tyckte att Disqus hörde till det som skulle blockeras.... Så efter "vitlistning" av Disqus är det bara att tuta och köra...

Och, efter att pausa Ghostery ser jag alla tre flikarna korrekt på Wonderband också.

Yeeeees! Detta ska jag prova när jag kommer hem. Tänkte aldrig att det kunde vara en extension. Tack.

Ursprungligen av kenjon:

Att skriva "Kråm" och "Eldräven" gör en sökning på forumet ganska hopplös. Försök skriva vad de egentligen heter....

Och här försöker jag vara målande och intressant... Du har rätt. Jag har ändrat.

1
Bevaka tråden