Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro crashar efter minnesuppgradering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-16 00:28

Efter att ha skämt bort min Macbook Pro (mid 2009) med en 256 Gb SSD så tänkte jag att den även kunde få 8 Gb minnesuppgradering. Köpte Kingston KTH-X3B (2 x 4 Gb) och satte i. Funkade klockrent till att börja med men sen har krascherna kommit mer frekvent. Även Safari har kraschat ett par gånger nu, nåt som inte skedde direkt ofta innan.
Noterade att det är 1333 Mhz på de här och 1066 på de gamla, kan det spöka? Försökte göra Apple Hardware Test men inget händer när jag startar om datorn och håller in "D". Inte heller "option + D" fungerar.

Förslag?

Hastigheten spelar ingen roll, så länge nya minnena är snabbare än gamla varianten.
Fungerar datorn som den ska om du använder originalminnena?

Har du köpt rätt minnen? http://www.kingston.com/en/memory/search/opti...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-16 11:10
Ursprungligen av keptang:

Hastigheten spelar ingen roll, så länge nya minnena är snabbare än gamla varianten.
Fungerar datorn som den ska om du använder originalminnena?

Har du köpt rätt minnen? http://www.kingston.com/en/memory/search/opti...

Hade inte original innan utan Crucial 2 x 2 Gb oh då fungerade den bra. De hade inte så många att välja på men googlade lite snabbt innan och det ser ut som folk hade kunna använda de här i samma modell. Följer jag din guide så blir jag rekommenderad 1066-minnena.

Du skall liksom jag ha KTA-MB1066K2/8G till en Mid 2009:a

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-16 14:09
Ursprungligen av disktant:

Du skall liksom jag ha KTA-MB1066K2/8G till en Mid 2009:a

Attans. Får lämna tillbaka då. 290 spänn var ju annars rätt bra, tvivlar på att jag hittar det nån annanstans.

Ursprungligen av CEk:

Attans. Får lämna tillbaka då. 290 spänn var ju annars rätt bra, tvivlar på att jag hittar det nån annanstans.

Men det var ju fel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-16 14:39
Ursprungligen av keptang:

Men det var ju fel.

I know. Men priset var rätt.

1
Bevaka tråden