Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Time Capsule +vill förlänga bredbandet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-15 19:17

hej jag har en sådan här Apple Time Capsule airport som funkar som den ska men jag vill utöka mitt bredband här hemma behöver bättre signal i ett rum.
vet någon vilka märken jag kan köpa för att det ska funka med Apple Time Capsule airport.

är det bara apple produkter som funkar med denna ? vet ju att andra har tex en asus rauter som funkar med andra märken som förlänger bredbandet.

skulle en sådan här funka med min apple sak Asus EA-N66

Den ska fungera.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-15 19:32

ok vet du om man kan läsa någonstans så man vet vilka som passar just till apple time capsule.hade en annan en gång men det va ingen skillnad på bredbandet alls

Ursprungligen av swag:

ok vet du om man kan läsa någonstans så man vet vilka som passar just till apple time capsule.hade en annan en gång men det va ingen skillnad på bredbandet alls

Så länge du kan brygga den så ska det vara lugnt i princip. Beror väl på om den har stöd för de frekvenser som ATC har också möjligtvis.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-15 19:38

ok se om någon vet om det finns sådarna som passar som har stöd för de frekvenser som ATC har också möjligtvis.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-15 21:46

Tänk på att om du förlänger ditt bredband trådlöst, så kommer prestandan att minska på den förlängda sidan.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-16 12:12

Någon som vet om frekvenserna .om man kan hitta dom så dom går på samma

Ursprungligen av swag:

Någon som vet om frekvenserna .om man kan hitta dom så dom går på samma

Klipper produktnamnet, klistrar in i Safari, slår return, väljer i listan ngt från ASUS själv.
Får upp en bild på prylen, klickar på "specifikationer"

"802.11 a/b/g/n : nedströms upp till 450 Mbit/s, uppströms upp till 450 Mbit/s(20/40MHz)"

Mångsidig 3-i-1-funktion: Läge för åtkomstpunkt, Wi-Fi-brygga och räckviddsförlängning
Kraftfull trådlös 3 x 3-enhet med dubbla frekvensband ger hastighet på upp till 450 Mbps.
Valbara dubbla frekvensband på 2,4 GHz/5 GHz minskar störningarna för multimedia i HD.
Patenterad vinkelrät antenndesign för bästa signaltäckning.
Snabb och enkel konfigurering med ASUS nya UI"

Så, den går på både 2 och 5-GHZ banden. fixar de bokstäver den skall

Hake; orkar inte läsa på om "ASUS nya UI" - kan den konfiggas från en Mac?

Mitt tips, köp en Apples egen Airport Extreme basstation, den kostar 1500:- och visst är den säkert
tre ggr så dyr som ASUS. Däremot vet man ju inte om håret ramlar av när man skall ställa in ASUS-burken...

Det kan ju också vara två klick och klart... vad vet jag....

  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-16 14:09

jo jag har varit på asus sidan men jag hittar inte om dom har samma frekvenser.står ju inget på apple sidan om dom passar med andra .va inne på macforum i göteborg idag.inte ens dom vet.vem vet då?

trodde att aila som är så här skulle passa brygga/räckviddsförlängning. hade ju inte köpt apple time capsule om jag visste detta

  • Medlem
  • göteborg
  • 2013-03-16 14:24

hej lånat en av min vän en gamal airport express kan det funka med den den kan inte koppla upp på 5ghz bandet verkar som det bara gå på 2,4 ghz bandet .kanske ska köpa den nya om det skulle funka.någon som vet ska man ställa in den som utöka ett trådlöst nätverk?

1
Bevaka tråden