Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bläddra bland flikar i Safari?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-15 19:00

Finns det något motsvarande kortkomando som cmd+tab, som bläddrar bland öppna program, som gör liknande fast bland öppna flikar i Safari?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-15 19:01

shift-cmd-högerpil (eller vänsterpil)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-15 19:05
Ursprungligen av filuren:

shift-cmd-högerpil (eller vänsterpil)

Strålande! Tack!! Önskar bara att det hade varit en tvåknappsmanöver. Men man kan ju inte få allt här i livet...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-15 19:13

Även i Chrome handlar det om lika många knappar: cmd-alt-piltangent

Edit: rättat

Senast redigerat 2013-03-15 19:39
Ursprungligen av filuren:

Även i Chrome handlar det om lika många knappar: shift-alt-piltangent

Fungerar inte för mig. Dock mcd + 1, 2, 3 etc fungerar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-15 19:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Fungerar inte för mig. Dock mcd + 1, 2, 3 etc fungerar.

Förlåt mig, det ska såklart vara cmd-alt-piltangent i Chrome. Mitt inlägg ovan är nu också rättat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-15 19:50
Ursprungligen av xms67:

Finns det något motsvarande kortkomando som cmd+tab, som bläddrar bland öppna program, som gör liknande fast bland öppna flikar i Safari?

Ctrl + Tab väljer nästa flik
Ctrl + Shift + Tab väljer föregående flik

Har du en trackpad kan du zooma ut och sedan svepa dig fram eller bak till valfri flik.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-15 19:53
Ursprungligen av reboot81:

Ctrl + Tab väljer nästa flik
Ctrl + Shift + Tab väljer föregående flik

Har du en trackpad kan du zooma ut och sedan svepa dig fram eller bak till valfri flik.

Den var ny för mig. Tackar!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-19 16:15

Sticker in med en fråga då det också handlar om flikar och Safari.
Jag har det senaste Safari på min dator och jag skulle vilja ha 2 "flik rader" så som man kan få genom t.ex. tab mix plus tillägget till firefox. Jag har letat och letat men inte hittat något tillägg som passar...tips på bra tillägg som fyller funktionen jag är ute efter?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-19 16:34
Ursprungligen av Insane:

Sticker in med en fråga då det också handlar om flikar och Safari.
Jag har det senaste Safari på min dator och jag skulle vilja ha 2 "flik rader" så som man kan få genom t.ex. tab mix plus tillägget till firefox. Jag har letat och letat men inte hittat något tillägg som passar...tips på bra tillägg som fyller funktionen jag är ute efter?

Jag är tveksam till att det finns en sådan extension till Safari, det är min bedömning efter en snabb googling. Enklast är kanske att använda Firefox, inte ha så pass många tabbar öppna i Safari eller helt enkelt leva med pilen i Safari.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-19 17:30
Ursprungligen av joakimo:

Jag är tveksam till att det finns en sådan extension till Safari, det är min bedömning efter en snabb googling. Enklast är kanske att använda Firefox, inte ha så pass många tabbar öppna i Safari eller helt enkelt leva med pilen i Safari.

Okej det är som jag misstänkte alltså, då går jag tillbaka till FF tack för snabbt svar

1
Bevaka tråden