Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jawbone Up!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag fick jag en efterlängtad liten pryl. För er som inte känner till den så är det en motsvarighet till Nike Fuelband, dvs. en fitnesstracker, men Jawbone har tagit steget längre och mäter även sömn och kostvanor. Det sistnämnda måste man förvisso själv lägga in men sömnen sköts automatiskt.

Jawbone Up känns extremt Apple i allt från produktens känsla till paketering och användarvänlighet. Deras app till iPhone och iPad är lätt den snyggaste och mest användbara app jag någonsin skådat. Den är rakt igenom perfekt! I alla fall för mig. Nu är jag ingen träningsfreak, längre, så min idé med denna är att använda den för sömnloggning. Den har en sensorteknik kallad MotionX vilket bidrar till en ganska tillförlitlig spårning av både aktiviteter och sömn. Något som ska bli extremt spännande att prova är en funktion kallad "Smart Alarm" som precis som många andra prylar väcker användaren när den sover som lättast. Mycket mycket praktiskt.

Mer information för den intresserade finns på länken nedan:

The Verge - Jawbone Up review

Kan minnas att Jawbone hade strul med Up och att de säljstoppade den. Om du känner till det, har de fixat det nu?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan minnas att Jawbone hade strul med Up och att de säljstoppade den. Om du känner till det, har de fixat det nu?

Dom hade problem med version 1 version 2 släpptes i slutet av förra året. Det finns 1:or kvar men kartongen avslöjar dom. Detta är Up v.2.

Ursprungligen av grenhall:

Dom hade problem med version 1 version 2 släpptes i slutet av förra året. Det finns 1:or kvar men kartongen avslöjar dom. Detta är Up v.2.

Så bra! Då får jag överväga ett ev köp isf.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så bra! Då får jag överväga ett ev köp isf.

Bara appen är värd pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-13 23:50

Skälv har jag en fitbit på nyxkelringen och är mycket nöjd. Verkar göra ungefär samma saker.

Ursprungligen av snigel1:

Skälv har jag en fitbit på nyxkelringen och är mycket nöjd. Verkar göra ungefär samma saker.

Ja förutom smart alarm-funktionen som utvärderar ditt sömnmönster och väcker dig på den mest optimala tidpunkten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 07:04

Kollade precis på filmen och inser att jag skulle ha nytta av Jawbone Up, det enda som "stör" mig är att man måste ha armbandet på sig hela tiden. Jag har inte ens klocka. Men man kanske vänjer sig.

@grenhall
Var beställde du din Jawbone Up?

Ursprungligen av stile:

Kollade precis på filmen och inser att jag skulle ha nytta av Jawbone Up, det enda som "stör" mig är att man måste ha armbandet på sig hela tiden. Jag har inte ens klocka. Men man kanske vänjer sig.

@grenhall
Var beställde du din Jawbone Up?

Du vänjer dig. Jag sov med det inatt. Även om jag har en liten bebis på 1 vecka som jag går upp och ger mat så verkar det funkat klockrent med sömntrackingen.

Även väckningen var skitbra. Väckte mig direkt och jag kände mig inte jättetrött. Armbandet gick faktiskt bättre än väntat att sova med även om det är gummitextur.

Köpte här:
http://amzn.com/B00A17IA1I

Tog två dagar med expressfrakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 11:52
Ursprungligen av grenhall:

Du vänjer dig. Jag sov med det inatt. Även om jag har en liten bebis på 1 vecka som jag går upp och ger mat så verkar det funkat klockrent med sömntrackingen.

Även väckningen var skitbra. Väckte mig direkt och jag kände mig inte jättetrött. Armbandet gick faktiskt bättre än väntat att sova med även om det är gummitextur.

Köpte här:
http://amzn.com/B00A17IA1I

Tog två dagar med expressfrakt.

Ok, då får det nog bli ett köp. Låter onekligen som en bra och nyttig pryl för mig. Tänker på sömn, kost och även som stegräknare.

  • En tanke som slog mig, stör det inte om du sitter med en bärbar, alltså att armbandet höjer upp handleden lite och sen även kanske skaver på datorn?

  • Har du testat att scanna in produkter du ätit så att det hamnar i appen för kost?

Ursprungligen av stile:

Ok, då får det nog bli ett köp. Låter onekligen som en bra och nyttig pryl för mig. Tänker på sömn, kost och även som stegräknare.

  • En tanke som slog mig, stör det inte om du sitter med en bärbar, alltså att armbandet höjer upp handleden lite och sen även kanske skaver på datorn?

  • Har du testat att scanna in produkter du ätit så att det hamnar i appen för kost?

Jo vänd på armbandet så skaver det inte. Förhöjningen kan man inte göra så mkt åt. Jo man kan ta av armbandet om man ska sitta vid datorn en längre stund. Behövs ju inte då ändå.

Nej inte än. Lär nog inte finnas så många svenska produkter med tanke på att det är en amerikansk produkt.

Tror faktiskt jag avvaktar tills nästa version. Förstår inte varför de inte synkar via blåtand istället, känns extremt opraktiskt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror faktiskt jag avvaktar tills nästa version. Förstår inte varför de inte synkar via blåtand istället, känns extremt opraktiskt.

Vem har sagt att BT kommer i nästa version?

Ursprungligen av grenhall:

Vem har sagt att BT kommer i nästa version?

Ingen, men man kan alltid hoppas.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ingen, men man kan alltid hoppas.

Något säger mig att det nog är ett tag till innan Up får BT. Jawbone gör ju redan en massa BT tillbehör men har valt en annan approach till detta. Gissar på att man inte kunnat erbjuda samma batteritid eller kanske formfaktor med BT.

Ursprungligen av grenhall:

Något säger mig att det nog är ett tag till innan Up får BT. Jawbone gör ju redan en massa BT tillbehör men har valt en annan approach till detta. Gissar på att man inte kunnat erbjuda samma batteritid eller kanske formfaktor med BT.

Mycket möjligt. Dock fortfarande ett krav från min sida.

Med " Low energy BlueTooth" BT4.0 borde inte batteritiden vara något problem.

Senast redigerat 2013-03-14 15:14
Ursprungligen av Macaddict:

Med " Low energy BlueTooth" BT4.0 borde inte batteritiden vara något problem.

Finns säkert en bra anledning till att ett av världens största BT-headset-tillverkare inte använder sig av BT i Up.

Ursprungligen av grenhall:

Finns säkert en bra anledning till att ett av världens största BT-headset-tillverkare inte använder sig av BT i Up.

BT 4.0 var väl ändå väldigt väldigt nytt när Up kom ut på marknaden?

Ursprungligen av barbapappa_86:

BT 4.0 var väl ändå väldigt väldigt nytt när Up kom ut på marknaden?

Inte version 2 som släpptes lagom till julhandeln 2012.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-03-22 12:19

Nu har jag också inhandlat ett...ska bli kul att testa, speciellt sömntracking...

Ursprungligen av lasselu:

Nu har jag också inhandlat ett...ska bli kul att testa, speciellt sömntracking...

Det funkar klockrent och appen är helt klart dess bästa feature. Lycka till!

Är det någon som är intresserad av en liten recension av Jawbone Up?

Ursprungligen av grenhall:

Är det någon som är intresserad av en liten recension av Jawbone Up?

Ja tack, gärna.

Då fixar jag det i dagarna.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-02 16:43

?Nu har jag läst tråden. Man ska tydligen ha den på handleden...?

Ursprungligen av mac+:

?Nu har jag läst tråden. Man ska tydligen ha den på handleden...?

Eller halsen, om man har en väldigt liten hals.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-02 16:48

?Jag tyckte den såg stor ut.

Skriv gärna en recension! har en Fitbit One idag med i stort sett samma funktionalitet, men jag glömmer ta med mig den så det skulle vara skönt att hitta något som jag kan ha på mig hela tiden. Vad slutade den på med frakt mm?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Skriv gärna en recension! har en Fitbit One idag med i stort sett samma funktionalitet, men jag glömmer ta med mig den så det skulle vara skönt att hitta något som jag kan ha på mig hela tiden. Vad slutade den på med frakt mm?

Will do! Så fort jag får någon minut över!

1239,23 kr blev det från Amazon.

Bevaka tråden