Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Reader läggs ned

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Världens största tjänst för RSS-prenumerationer läggs ned. Enligt Google är en dramatisk minskning i användande anledningen till nedläggningen.

Läs hela artikeln här

Fever är bra, men det är väl kanske inte något som gemene man orkar sätta upp, det kräver ju egen server. Men om man har det är det en toppentjänst för en ringa penning. Och man har total kontroll över tjänsten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 11:39

Synd att inte Google jobbar med öppen källkod för då kunde ju vem som helst ta över/forka tjänsten och köra vidare...

  • Medlem
  • 2013-03-14 12:03

Är detta slutet för RSS? Hopps inte det...

En före-detta produktchef på Google skriver om nedläggningen:
https://www.quora.com/Google-Reader-Shut-Down...

Det var riktigt tråkigt att höra!

Jag trodde att Google Reader var nåt "alla" använde. Synd på en bra tjänst.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-03-14 18:10

Aldrig använt google reader. Använder inte rss heller. Vet inte varför men det verkar som att jag klarar mig utan det i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-14 20:25
Ursprungligen av Redaktionen:

Världens största tjänst för RSS-prenumerationer läggs ned. Enligt Google är en dramatisk minskning i användande anledningen till nedläggningen.

Läs hela artikeln här

En reaktion på att Google lägger ner Reader.

Ursprungligen av MatsOlov:

Aldrig använt google reader. Använder inte rss heller. Vet inte varför men det verkar som att jag klarar mig utan det i alla fall.

Rena turen att du överlevt! Själv hade jag varit död för länge sedan om jag inte kunnat få John Gruber och Nerikes Allehanda blandat i samma flöde via Google Reader. Kommer att sakna det.

RSS ligger mig varmt om hjärtat, anno 2006 typ. Men numera startar jag sällan NetNewsWire alls. Twitter har ersatt RSS för nyheter. Det är långt ifrån perfekt (för mycket brus, för lätt att missa viktiga saker, går inte att markera allt som läst osv) men enkelheten i ett enda flöde är också väldigt tilltalande. Men som sagt, en gång i tiden var jag helt beroende av RSS. Långt före Google startade sin tjänst. Finns många evangeliserande inlägg från mig här på 99mac om hur bra RSS är och hur bra NetNewsWire är, om man gräver djupt...

Inte desto mindre är jag försiktig optimistisk till Google Readers nedläggning. Först och främst: RSS ≠ Google Reader. RSS-strömmarna finns kvar. RSS-läsarna finns kvar. Det är bara synkningen via Google som inte finns kvar. Men nu finns en ärlig chans för en lönsam tjänst (eller flera!) att etablera sig, det har varit dödfött så länge Google konkurrerat på sina villkor.

Reeder kommer att stödja Feedbin, en tjänst som kostar $2 i månaden. Själv känner jag som Adrian att Twitter nog kan ersätta mitt RSS-läsande.

http://www.tuaw.com/2013/03/28/reeder-to-use-...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-28 18:11

Har testat RSS men aldrig sett vitsen med det så att Google Reader läggs ner spiller inte jag några tårar över.

1
Bevaka tråden