Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela filer från parallels via nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker få till en serverinstallation av vismaspcsadministration och dela ut filer. Ingen annan dator hittar datorn som är parallels på min mac. Vad ska jag göra för att de filerna ska komma ut i nätverket? Jag har parallels 6 och windows xp och har försökt hitta datorn på en dator med windows 8, och en med windows vista. Jag har försökt göra "konfigurera nätverk" i parallels, men det hjälper inte. Jag vore SÅ tacksam om någon kunde hjälpa mej att få ihop det här.

Ursprungligen av Greta723:

Försöker få till en serverinstallation av vismaspcsadministration och dela ut filer. Ingen annan dator hittar datorn som är parallels på min mac. Vad ska jag göra för att de filerna ska komma ut i nätverket? Jag har parallels 6 och windows xp och har försökt hitta datorn på en dator med windows 8, och en med windows vista. Jag har försökt göra "konfigurera nätverk" i parallels, men det hjälper inte. Jag vore SÅ tacksam om någon kunde hjälpa mej att få ihop det här.

Testa att slå av delad nätverksadress i Parallels. Se till att den virtuella maskinen får en egen unik IP-adress istället och testa sedan att pinga den så du har kontakt med den.

Låter som en bra ide..... Kan du möjligtvis förklara lite mer utförligt för mej hur jag gör så att pc:n får en egen ip adress??

1
Bevaka tråden