Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från leopard till lion, gammal macbook.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag har en svart macbook som jag vill installera lion på. Den verkar inte orka mountain lion om jag tittar i nån lista för sånt.
Det verkar inte gå att köpa men finns i piratviken.
Hur gör man? Jag tänkte även sätta i en ssd så det blir en total ominstallering hursomhelst.
Ska man bränna en skiva eller räcker det med en sticka?

Sticka fungerar, men du måste uppgradera till Snow Leopard först innan du installerar Lion - om du nu inte redan har det dvs.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-09 10:56

Snow Leopard anses som ett stabilare och "bättre" OS än Lion, så om du inte har specifika behov för Lion, kanske det är bättre att stanna på SL.

Det går fortfarande att köpa Lion direkt från Apple. Piratkopiering, som du nämner, är inte något vi uppskattar här.

Ursprungligen av Capeman:

Det går fortfarande att köpa Lion direkt från Apple. Piratkopiering, som du nämner, är inte något vi uppskattar här.

Ok, jag har bara kikat i itunes store. Det borde ju inte vara så dyrt på skiva heller.

Ursprungligen av dennissss:

Ok, jag har bara kikat i itunes store. Det borde ju inte vara så dyrt på skiva heller.

Det är på USB, inte skiva. Och nä, det är billigt har jag för mig. Bara ring Apple och fråga.

Ursprungligen av kenjon:

Snow Leopard anses som ett stabilare och "bättre" OS än Lion, så om du inte har specifika behov för Lion, kanske det är bättre att stanna på SL.

Jag tänkte hoppa till lion för att det är nyare(?)
Är det inte fyra år som gäller med macprylar? Nu kommer inga fler uppdateringar till leopard och jag hade tänkt slippa göra om detta många gånger då jag ju inte kommer kunna ha högre än lion med denna hårdvara.
Sen hade jag tänkt sätta i en ssddisk och måste då göra en total ominstallering vilket borde göra att man slipper ha snow leopard eller?
Blir gärna rättad i detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-10 21:20

Det beror på om du har några program som kräver minst Lion, eller om Lion har någon finess du vill använda, som inte finns i SL. Annars skulle jag rekommendera SL.

1
Bevaka tråden