Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook krach, svart skärm efter vattenskada

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HJÄLP!

Hade min macbook i väskan samtidigt som en vattenflaska. Problemet var att vattenflaska läckte lite. Hade dock inte flaskan i samma ficka som datorn men datorn blev ändå lite fuktig. Den fick mest vatten kring fästet där skärmen sitter men det var inte i speciellt stora mängder. När jag upptäckte att datorn var blöt öppnade jag den för att se om den funka(den var redan påslagen), vilket den gjorde dock var skärmen väldigt mörk och gick inte att få ljusare med brigthness knappen. Stängde av den och lät den torka några timmar. Sen prova jag att sätta på den igen och då funkade den. Fine, stängde av den och lät den vara ändå. Åkte hem, tog ur batteriet samt hårdisken och lät datorn stå öppen i ett dygn och torka.

Prova precis att slå på den och nu går den inte igång. Man hör ljudet som ploppar upp när man starta en mac samt fläkten går igång men skärmen är död. Verkar som den bara står och tuggar då det inte händer någonting. Lät den stå och tugga ett tag, då satte fläkten igång mer och mer sen dog den efter ca 3-5 min.

Vad ska jag göra? Någon som vet vad som kan vara felet?

Har provat att hålla in alt-cmd-p-r och låta den plinga till 3 gånger men ingen skillnad samt hålla in shift knappen när jag startar upp den. Provat att plocka ur batteriet och bara köra med adaptern, ingenting. Kört med bara batteriet också och samma sak.

Gammal dator och har inte kvar någon garanti

Tacksam för svar!

Senast redigerat 2013-03-08 22:28
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-08 19:29

Fungerar den med extern skärm inkopplad? Det kan ju vara den inbyggda skärmen eller kontakten till den som har pajat bara.

1
Bevaka tråden