Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote – exportera till Quicktime-film

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2013-03-06 09:23

Ärade Keynote-proffs!

Scenario: en Keynote-presentation bestående av 50 bilder samt 2 filmer.
Mitt mål: exportera ut hela härligheten som en "vanlig" Quicktime-film.
Problem: Det blir 10-20 sekunder vitt efter filmerna, trots att jag satt "Starta övergång - Automatiskt" till exakt samma tid som filmerna.

Finns det ett enklare sätt att tala om för Keynote att visa upp slide för slide som vanligt och när de kommer till en film automatiskt spela upp den och sedan går till nästa slide utan att behöver sätta tider etc för filmerna?

Inställningar just nu:
Alla bilderna är inställda på "Effekt - Upplösning: 1.0 s" och "Starta övergång - Automatiskt: 2.0 s". Bland dessa bilder finns två filmer på vardera ca 4 minuter i längd. Dessa har jag satt på "Starta övergång - Automatiskt: [längd på film i sekunder] s".


  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2013-03-07 17:48

Glömde nämna att det blir olika längd på "det vita i slutet" varje gång man spelar upp presentationen. Himla skumt.
Konstigt att man inte kan lägga in en film som automatiskt spelas upp och när den är slut går vidare till nästa slide. Eller så missar jag något uppenbart?

Ursprungligen av wognum:

Glömde nämna att det blir olika längd på "det vita i slutet" varje gång man spelar upp presentationen. Himla skumt.
Konstigt att man inte kan lägga in en film som automatiskt spelas upp och när den är slut går vidare till nästa slide. Eller så missar jag något uppenbart?

Jag har samma problem… det är nog många som irriterar sig på detta, lite märkligt att Apple inte själva har lagt till en simpel sak som "next slide when movie ends…"

Jag har påpekat Apple om avsaknaden denna finess… om de lyssnar på mig är en annan fråga…

Fulhack 1: Klipp bort "det vita" med hjälp av QT Pro 7 eller annat valfritt videoredigeringsprogram.
Fulhack 2: Exportera till PPT och spara film från powerpoint och se om det funkar bättre där. Om nu inte keynote-unika övergångar etc ställer till med kompatibilitetsproblem.

1
Bevaka tråden