Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teknikföretag i USA fortsätter satsa på lobbying

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Teknikföretag som Samsung, Apple, Google, Facebook och Microsoft har av tradition lagt stora pengar på lobbyister. Nu avslöjas att flera företag ökat satsningen på lobbying markant under förra året.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-07 10:37

Jag vet att jag bara sov fyra timmar i natt men ni inleder med "ökad lobbying" där både Apple och Samsung minskat sina utgifter?

Jag förstår inte.

Edit: Ah, problemet är nog formulering mellan Apples och Samsungs paragrafer. Ni avslutar med 2011 för Apple och skriver "Samsung spenderade xxx kr" som om det vore samma år men skriver sedan att de 2011 spenderade Y kr. Kan vara bara att formulera om för trötta läsare som jag. Och kanske inte börja med ett bolag som faktiskt spenderade mindre förra året i en artikel som hävdar att trenden går åt andra hållet.

"I Sverige har lobbying börjat växa allt mer i takt med att banden mellan politiska partier och intresseorganisationer, exempelvis Socialdemokraterna och LO, blivit svagare."

*fniss*

1
Bevaka tråden