Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder vill inte starta korrekt.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nyligen fått problem med min iMac att den är seg att starta och när den väl startar så funkar inte finder och vilket jag gissar leder till att datorn inte kommer åt internet eftersom hela datan inte startas till 100%.

Är det någon som vet hurm an kan lösa detta? Datorn funkade perfekt igår

Har du genomfört standardåtgärderna? Reparerat skivrättigheterna, zappa PRAM och återställt SMC?

Vet du om att du har installerat någon applikation innan datorn började bete sig?

Hej!

Jag är inte så super teknisk med namn och sånt så jag tror inte jag gjort det du nämnt.

Jag har inte installerat något nytt på datorn på flera veckor och den funkade prima förrgår

Ursprungligen av Robeli:

...Finder vill inte starta korrekt... ...så funkar inte finder...

Vad menar du med "funkar inte" och "startar inte korrekt"?

Beskriv problemen lite mer i detalj.

När jag skriver att det inte startas menar jag att datan startar och programmen verkar funka men inget reletareat till finder funkar.
Är bara "programmet svarar inte" och det hjälper inte att starta om bara finder. Så jag kan inte få upp något finderfönster och på datans skrivbord kommer det inte upp några ikoner och när man har musen över skrivbordet blir det bara den fina badbollen.

Till datan kommer det inget internet heller vilket jag gissar är för att det som ska starta finder inte startar själv korrekt. För internet har jag på alla mina andra apparater och när jag gör en sökning på datan så hittar den internet men den kan fortfarande inte koppla vidare internet så jag kan använda det på datorn

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-06 17:49

Datorn, inte datan
Och Internet är inget du har, det är en nätverksanslutning till Internet du har. Men nog om det.
Vilken modell av dator, vilket operativsystem kör du? En Combouppdatering kan hjälpa...
Jag har sett detta problem en gång tidigare, en kille som hade några tusen bilder direkt på Skrivbordet. Det tog så lång tid att uppdatera Skrivbordet att vi trodde den var kass (bortåt en timma).

1
Bevaka tråden