Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Show Movies in the Cloud i iTunesbiblioteket

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-06 11:49

Nu har vi äntligen fått tillgång till "movies in the cloud", alltså att vi kan ladda ner filmer vi köpt på itunes till alla våra enheter, när vi känner för det.
Som en del av iTunes 11 skulle man ju även kunna se alla dessa filmer i sitt bibliotek; bara med en liten moln-ikon i ena hörnet. Jag kan inte få detta att funka med ett svenskt konto men en vän loggade in med sitta amerikanska konto och kunde se alla filmer han köpt direkt i mitt bibliotek.

Är det någon här som fått Show Movies in the Cloud att fungera?
Jag har testat alla inställningar och startat om både applikationen och datorn, samt loggat in och ut. Och som sagt med ett amerikanskt konto fungerade det precis som menat.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-06 14:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-06 16:13

Tack för länken men kan tyvärr inte hitta något svar på min fråga där. Att det finns vet jag redan och jag kan ladda ner film igen via purchased-länken i iTunes Store.
Vad jag inte får fram, och undrar om någon annan lyckats med, är att visa filmer i biblioteket som jag köpt, men som inte ligger på hårddisken.
I iTunes 11 skall man kunna se filmer som man köpt, men inte hämtat hem, i biblioteket. Enda skillnaden skall vara att det är en liten moln-ikon på omslagets övre högra hörn.

Under Preferences har jag slagit på "Shoe iTunes in the Cloud Purchases" i "Store"-taben. Då visas den mystiska lilla moln-ikonen bredvid Library-drop-down-menyn; och i View menyn finns valet "Hide Movies in the Cloud". Men jag ser fortfarande inga av mina köpta men ej nedladdade filmer.

1
Bevaka tråden