Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern bildskärm - riktigt usla färger

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Switchade nyligen från pc till mac, köpte en macbook air och det är en grym dator o jag är tvärnöjd.

Förutom en sak... när jag kopplar in den till min externa skärm (LG Flatron E2360) så blir färgerna att se för taskiga ut. Hittade följande diskussion som beskriver samma sak: https://discussions.apple.com/thread/4080525?...

Någon här inne som har liknande problem? Som det är nu går det inte att jobba med den externa skärmen.

Har provat både med VGA adaptern och en minidisplay-DVI sladd, men samma junk. Börjar bli rätt irriterad.

Skärmen funkar hur bra som helst med pc. Känner inte att jag vill köpa en mac skärm bara för det här.

Du har installerat EFI Firmware Update 2.6 och kör MDP till HDMI?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du har installerat EFI Firmware Update 2.6 och kör MDP till HDMI?

Verkar som jag hade den FW, kör MDP och DVI för tillfället. Började med MDP och VGA, trodde DVI skulle vara bättre - men samma sak.

Har även testat lägga på en beta av 10.8.3 som föreslagit i tråden jag hänvisade till, men ingen skillnad.

Ska man testa köpa en MBP -> HDMI också? Har ju provat 2/3 alternativ... lär ju ha sladdar till förbannelse snart.

Ursprungligen av mlundstrom:

Verkar som jag hade den FW, kör MDP och DVI för tillfället. Började med MDP och VGA, trodde DVI skulle vara bättre - men samma sak.

Har även testat lägga på en beta av 10.8.3 som föreslagit i tråden jag hänvisade till, men ingen skillnad.

Ska man testa köpa en MBP -> HDMI också? Har ju provat 2/3 alternativ... lär ju ha sladdar till förbannelse snart.

Enligt tråden du länkade till så gäller FW-uppdateringen endast MDP -> HDMI.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Enligt tråden du länkade till så gäller FW-uppdateringen endast MDP -> HDMI.

Jo, det verkar inte finnas nån fix för mitt problem, trots att många verkar ha det. Ska ta kontakt med Apple i veckan och se vad de har för teori. Antar att de kommer råda mig att köpa en appleskärm, något jag inte godtar.

Ursprungligen av mlundstrom:

Jo, det verkar inte finnas nån fix för mitt problem, trots att många verkar ha det. Ska ta kontakt med Apple i veckan och se vad de har för teori. Antar att de kommer råda mig att köpa en appleskärm, något jag inte godtar.

Ser ingenstans att du har testat MDP -> HDMI. Har du redan gjort det tycker jag att ett snack med Apple låter vettigt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ser ingenstans att du har testat MDP -> HDMI. Har du redan gjort det tycker jag att ett snack med Apple låter vettigt.

Hittade detta också, det blev faktiskt bättre

http://embdev.net/topic/284710#3027030

1
Bevaka tråden