Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter Jobs samtal får Starbucks fortfarande beställningar av 4 000 latte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steve Jobs busringde till en Starbucks i San Francisco under presentationen av den första Iphone-modellen och ville beställa 4 000 latte att ta med. Baristan som svarade berättar att folk fortfarande ringer med den beställningen.

Läs hela artikeln här

Inte så men efter att jag några gånger besökt Starbucks på Malmö C så är min gissning att det snarare tagit 48 veckor.... Om de ens alls löst det. Ibland verkar till och med två latte vara på gränsen till deras förmåga. Maken till värdelöst order- och logistiksystem har jag bara sett på Max hamburgerrestauranger.

Ursprungligen av martinator:

Inte så men efter att jag några gånger besökt Starbucks på Malmö C så är min gissning att det snarare tagit 48 veckor.... Om de ens alls löst det. Ibland verkar till och med två latte vara på gränsen till deras förmåga. Maken till värdelöst order- och logistiksystem har jag bara sett på Max hamburgerrestauranger.

Både i London och Zürich har personalen varit snabba och trevliga, men det varierar förstås. Nybörjare eller inte och så vidare.

I Shanghai kunde det ta 20 minuter för två pers att få fram en latte. Då var jag ofta den ENDA kunden... De verkade varje gång gå ut och läsa manualen, både för maskinen och processen samt för vad kaffe är för något. Fem förmiddagar i rad (som desperat kaffesuktande svensk turister) upplevde jag detta. På mitt andra frukosthak var det dock ännu sämre. De hade pulverkaffe i en vattenkokare som nog inte var några dagar gammalt, sen satt men bara på den varje gång jag kom in:)

Ursprungligen av martinator:

I Shanghai kunde det ta 20 minuter för två pers att få fram en latte. Då var jag ofta den ENDA kunden... De verkade varje gång gå ut och läsa manualen, både för maskinen och processen samt för vad kaffe är för något. Fem förmiddagar i rad (som desperat kaffesuktande svensk turister) upplevde jag detta. På mitt andra frukosthak var det dock ännu sämre. De hade pulverkaffe i en vattenkokare som nog inte var några dagar gammalt, sen satt men bara på den varje gång jag kom in:)

Det måste vara för att de antagligen dricker otroligt dåligt med kaffe där borta? Väldigt pinsamt hur som, lite kaffe med mjölk ska väl inte vara så svårt att få ihop med tanke på hur avancerat det är när de ska dricka te...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-05 13:11
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Både i London och Zürich har personalen varit snabba och trevliga, men det varierar förstås. Nybörjare eller inte och så vidare.

Kan bara hålla med. Kaffe i London blir det alltid på Starbucks

Ursprungligen av Joacim Melin:

I Berlin var de hypereffektiva. Starbucks har en del att jobba med i Malmöfilialen, således.

Men tyskarna har länge ansetts som just effektiva - så det hade man ju räknat med:)
Malmö och Shanghai enligt mina erfarenheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-05 14:19

Jag tycker den egentliga frågan man ska ställa sig är ifall Starbucks verkligen är "the place to go" om man ska ha kaffe. Personligen tycker jag det är skit som de kallar för kaffe, lite som att kalla Falcon för riktigt öl.

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker den egentliga frågan man ska ställa sig är ifall Starbucks verkligen är "the place to go" om man ska ha kaffe. Personligen tycker jag det är skit som de kallar för kaffe, lite som att kalla Falcon för riktigt öl.

Beror ju på vad man gillar för sorts kaffe. Det många svenskar dricker, svart kaffe, är Starbucks inte särskilt bra på alls, men latte, cappucino eller ännu roligare olika varianter av iskaffe tycker jag att de gör bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-05 15:47
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Beror ju på vad man gillar för sorts kaffe. Det många svenskar dricker, svart kaffe, är Starbucks inte särskilt bra på alls, men latte, cappucino eller ännu roligare olika varianter av iskaffe tycker jag att de gör bra.

Ja, så kan det ju vara. Men då kan man ju också ta och definiera kaffe

Det som Starbucks o dyl serverar är för mig mjölk med en gnutta kaffe. Om man vill ha kaffe med mjölk, i någon form, så finns det inte alt. att de inte klarar av att göra det Det tycker jag är märkligt med tanke på att hela deras verksamhet bygger på kunskap om att servera "kaffe".

@zinned
Vi bor i samma stad - kan ju rekommendera Solde som ligger på Drottninggatan precis vid Jensens Biffhus. Starbucks har för mig varit nödlösningar, inte för kaffets skull utan för behovets.

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker den egentliga frågan man ska ställa sig är ifall Starbucks verkligen är "the place to go" om man ska ha kaffe. Personligen tycker jag det är skit som de kallar för kaffe, lite som att kalla Falcon för riktigt öl.

Den frågan har absolut ingenting med nyhetens ämne att göra. Ta diskussionen i loungen istället.

1
Bevaka tråden