Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vita huset: Det borde vara lagligt att låsa upp mobiler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ägare av mobiltelefoner borde tillåtas att byta operatör säger Vita huset i sitt svar till ett upprop på nätet mot förbudet som infördes i USA nyligen.

Läs hela artikeln här

Man kan inte både ha och äta kakan. Antigen så betalar man fullpris och då borde telefonen i rimlighetens namn alltid var obunden. Eller så får man en kraftig rabatt - och då får man faktiskt leva med att den som delvis också står för fiolerna får något tillbaka. Detta i form av bindningstid. Nån måtta på girigheten får det vara.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-06 17:37

Nja jag håller inte med riktigt. Det borde vara abonnemanget som är bundet, det är där de tjänar pengarna som de har lämnat i rabatt. Telefonen kan ju ändå vara olåst, man är ju i alla fall tvungen att betala på abonnemanget tiden ut. Så pengarna får de ju. Att låsa telefonen tycker jag är riktigt dåligt. Om man vill åka utomlands på semester.... ska man köpa en till telefon då???

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-07 05:59
Ursprungligen av kenjon:

Om man vill åka utomlands på semester.... ska man köpa en till telefon då???

Undrar om det någonsin kommer dual-SIM till iPhone. Borde ju gå att knö in nu när SIM-korten är så små. Jag hade i alla fall behövt det. Som det är nu har jag en extra telefon. Inte speciellt smidigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-07 10:59

Tittar man på marknaden i övrigt, så är det väl bara Kina och Japan som är stora på det? Så jag håller det inte troligt...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-07 16:48

Håller heller inte det som troligt att det kommer till iPhone. Skulle dock var möjligt den dagen vi får mjukvarusim.

1
Bevaka tråden