Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes in the Cloud / iTunes Match - Är det någon som förstår?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-02-22 08:48

En snabb genomgång av de som endast kan synka Appar och Böcker enligt http://support.apple.com/kb/ht5085?viewlocale... ger följande lista av länder:

Albanien
Algeriet
Angola
Benin
Bhutan
Tchad
Kina
Republiken Kongo
Kroatien
Danmark
Finland
Guyana
Island
Jamaica
Kuwait
Liberia
Makedonien
Madagaskar
Malawi
Mali
Mauretanien
Montserrat
Norge
Pakistan
Palau
Rumänien
St. Lucia
Saint Vincent och Grenadinerna
São Tomé och Príncipe
Senegal
Seychellerna
Sierra Leone
Salomonöarna
Sydkorea
Surinam
Sverige
Tanzania
Tunisien
Turks- och Caicosöarna
Uruguay
Jemen

D.v.s. främst Afrikanska länder och Norden. Är detta nån hämnd för att vi har Pirate Bay, har vi så himla snårig upphovsrättslag eller duger inte våra pengar?

Listan för iTunes Match är också lika tråkig läsning - hela västvärlden utom Norden är med. Jag förstår inte...

/C

Ursprungligen av ecscsjo:

En snabb genomgång av de som endast kan synka Appar och Böcker enligt http://support.apple.com/kb/ht5085?viewlocale... ger följande lista av länder:

Albanien
Algeriet
Angola
Benin
Bhutan
Tchad
Kina
Republiken Kongo
Kroatien
Danmark
Finland
Guyana
Island
Jamaica
Kuwait
Liberia
Makedonien
Madagaskar
Malawi
Mali
Mauretanien
Montserrat
Norge
Pakistan
Palau
Rumänien
St. Lucia
Saint Vincent och Grenadinerna
São Tomé och Príncipe
Senegal
Seychellerna
Sierra Leone
Salomonöarna
Sydkorea
Surinam
Sverige
Tanzania
Tunisien
Turks- och Caicosöarna
Uruguay
Jemen

D.v.s. främst Afrikanska länder och Norden. Är detta nån hämnd för att vi har Pirate Bay, har vi så himla snårig upphovsrättslag eller duger inte våra pengar?

Listan för iTunes Match är också lika tråkig läsning - hela västvärlden utom Norden är med. Jag förstår inte...

/C

Spotifyanvändandet är så utbrett att Apple inser att de inte kan konkurrera? För skämt åsido - iTunes Match är ett skämt till tjänst i jämförelse med Spotify.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-22 09:23
Ursprungligen av hansfilipelo:

Spotifyanvändandet är så utbrett att Apple inser att de inte kan konkurrera? För skämt åsido - iTunes Match är ett skämt till tjänst i jämförelse med Spotify.

Det är inte ett skämt för oss som vill kunna streama vår egen musik över internet.
Jag har redan en stort musikbibliotek och är inte så sugen att betala en gång till för den genom att skaffa Spotify.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-02-22 09:48
Ursprungligen av hansfilipelo:

Spotifyanvändandet är så utbrett att Apple inser att de inte kan konkurrera? För skämt åsido - iTunes Match är ett skämt till tjänst i jämförelse med Spotify.

Om jag hänger upp min musiksamling på Spotify så "dör" den då jag slutar mitt abbonemang - jag må vara traditionalist, men det ser jag som ett problem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-22 09:56
Ursprungligen av lappen71:

Det är inte ett skämt för oss som vill kunna streama vår egen musik över internet.
Jag har redan en stort musikbibliotek och är inte så sugen att betala en gång till för den genom att skaffa Spotify.

Du kan använda google music. Gratis och fungerar i princip likadant, men inte lika integrerat i apple-världen såklart.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-22 10:47
Ursprungligen av Json_81:

Du kan använda google music. Gratis och fungerar i princip likadant, men inte lika integrerat i apple-världen såklart.

Återigen varför ska jag "slänga" bort den musik jag redan ha för att gå över till något som jag inte vet finns kvar under min livstid?
Nu i.o.f.s har jag min egen Spotify redan genom att jag kan streama från min NAS med deras appar så jag är inte helt strandsatt
Men det är inte lika smidigt och lättanvänt som den interna musik spelaren i iOS.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-02-22 11:03

Tillbaka till urspsungsfrågan (istället för en filosofisk diskussion om vilken tjänst man ska använda).

Är detta nån hämnd för att vi har Pirate Bay, har vi så himla snårig upphovsrättslag eller duger inte våra pengar?

Jag tycker även detta skiner igenom då det gäller de filmtjänster som nu kommer (Netflix, etc). Är vi så himla krångliga här uppe i Norden att det är omöjligt att släppa på ett utbud eller tjänst värd namnet. Om man återkommer till Spotify så har ju de lyckats och utbudet är helt ok.

Tycker de inte om oss...

/C

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-22 11:30

Självklart vill de ha våra pengar. Troligtvis handlar det om förhandlingar som inte gått igenom.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-02-22 11:49
Ursprungligen av joakimo:

Självklart vill de ha våra pengar. Troligtvis handlar det om förhandlingar som inte gått igenom.

Är vi så svåra här uppe i norden? Nån som är insatt?

Det släpptes i November 2011....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-22 12:10

Hur lång tid tog det innan vi fick filmer i iTunes, 5-6 år?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-22 19:29
Ursprungligen av lappen71:

Återigen varför ska jag "slänga" bort den musik jag redan ha för att gå över till något som jag inte vet finns kvar under min livstid?
Nu i.o.f.s har jag min egen Spotify redan genom att jag kan streama från min NAS med deras appar så jag är inte helt strandsatt
Men det är inte lika smidigt och lättanvänt som den interna musik spelaren i iOS.

Slänga bort?
Jag tipsade bara om en liknande användbar tjänst.
Men streamar du från din NAS finns ju ingen fördel med den, absolut.
Men då finns å andra sidan ingen nytta med itunes match heller.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-22 23:17
Ursprungligen av Json_81:

Slänga bort?
Jag tipsade bara om en liknande användbar tjänst.
Men streamar du från din NAS finns ju ingen fördel med den, absolut.
Men då finns å andra sidan ingen nytta med itunes match heller.

Jo fördelen är att gränssnittet är mycket bättre på iOS musik app än på min NAS app.
Den är helt enkelt inte lika genomarbetad och svårt att få en överblick vad om är nerladdat och vad som man streamar.
Så jag ser fram emot den dagen vi också får iTunes match.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 22:34

Nu har vi i Sverige fått iTunes in the Cloud for Movies i alla fall.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-02-27 22:51
Ursprungligen av zappee:

Nu har vi i Sverige fått iTunes in the Cloud for Movies i alla fall.

Ganska bra, jag har några filmer köpta i iTunes, bl a Men in Black 3 som var 720p då jag köpte den, idag kunde jag ta ner den som 1080p. Testade även att titta lite på den genom ATV3 som 1080p, skaplig bild och skönt att slippa öppna datorn för att titta.
Det här kan nog få åtminstone mig att köpa flera filmer i framtiden den vägen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-04 23:43

Upptäckte precis att Musik nu finns tillgängligt under inställningar för automatiska hämtningar. Det har väl inte funnits med där tidigare?? Kan det vara nåt på gång mån tro?

Finns inte för mig ännu. Har dock en gammal iPhone 4.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns inte för mig ännu. Har dock en gammal iPhone 4.

Syns inte på min iPhone 5 heller...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-05 10:45

Märkligt, det har försvunnit nu

1
Bevaka tråden