Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidigare Apple-evangelist går till Google

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Guy Kawasaki är känd för många som "evangelist" på Apple under 80-talet. Bland arbetsuppgifterna var att marknadsföra Macintosh. Nu börjar han arbeta med Android.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-28 13:19

"Guy Kawasak som för 25 år sedan slutade på Apple börjar jobba med Android" låter nästan mer passande även om han säkerligen bidrog till Macintosh framgång under 80-talet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-28 19:30

Ska han jobba hos Motorola eller Google? Lite oklart där tycker jag. Om det är Motorola vad säger att det gäller Android, de har ju rätt mycket annat.

Ursprungligen av kenjon:

Ska han jobba hos Motorola eller Google? Lite oklart där tycker jag. Om det är Motorola vad säger att det gäller Android, de har ju rätt mycket annat.

Han kommer att arbeta hos Motorola, som ägs av Google, där han ska arbeta med användargränssnitt och annat i Android.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-01 12:00

OK, då tycker jag rubriken är felaktig. Han börjar hos Motorola. Att Google äger Motorola betyder inte att han börjar hos Google.
I dagens läge är det en snårskog med ägande hit och dit, men det är väl ändå den man blir anställd hos som räknas...

1
Bevaka tråden