Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar cyberduck?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag tänkte använda mig av cyberduck för att kunna för över filer trådlöst. Jag kan skapa mappar inne i cyberduck men när jag försöker föra över något får jag detta felmeddelande: FTP Fel: Cannot create folder, 550 Permission denied.

Någon som vet hur jag kan lösa det?

Senast redigerat 2013-02-28 09:46
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-28 10:21
Ursprungligen av stabilt12:

Hej.
Jag tänkte använda mig av cyberduck för att kunna för över filer trådlöst. Jag kan skapa mappar inne i cyberduck men när jag försöker föra över något får jag detta felmeddelande: FTP Fel: Cannot create folder, 550 Permission denied.

Någon som vet hur jag kan lösa det?

Du har, med det kontot du låter Cyberduck ansluta med, inte skrivrättigheter i den aktuella mappen. Ordna det så kommer det att fungera.

Hur gör jag så cyberduck har det? Jag har gått in på systeminställningar - delning - fildelning och sedan valt att de mapparna jag ville föra över är läs och skrivbara för alla.

Ursprungligen av stabilt12:

Hur gör jag så cyberduck har det? Jag har gått in på systeminställningar - delning - fildelning och sedan valt att de mapparna jag ville föra över är läs och skrivbara för alla.

Det är i andra änden du ska leta. Det verkar som det kontot du ansluter med till FTP'n inte får skapa mappar. Det är alltså på FTP-servern du måste ändra inställningarna.

Jo mappar kan jag skapa men sen jag inte lägga in filer. På ftp serverna har jag lagt in att jag får skriv och läsa utan konto.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-28 13:40
Ursprungligen av stabilt12:

Jo mappar kan jag skapa men sen jag inte lägga in filer. På ftp serverna har jag lagt in att jag får skriv och läsa utan konto.

Är du säker på att du kan skapa mappar? För i första inlägget berättar du att det kommer ett felmeddelande:
FTP Fel: Cannot create folder, 550 Permission denied.

Nej nu gick det faktiskt inte men innan när jag testade gick det. Vet du hur jag ställer in det?

Ursprungligen av stabilt12:

Nej nu gick det faktiskt inte men innan när jag testade gick det. Vet du hur jag ställer in det?

Det är på FTP'n man ställer in det. Du har inte berättat något om den. Är det din egen FTP-server? I så fall, vad är det för en?

Ja det ska det vara om jag förstått rätt. Inne på mina router inställningar har jag lagt till min hårddisk och fått en ftp adress och jag har valt att alla ska kunna komma åt filerna.

På något sätt verkar jag ha löst de nu men hur vet jag inte Dock är det öppet och inget inlogg men det funkar iaf

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-28 20:03

Att bara kunna komma åt filerna räcker inte, det finns fler rättigheter, varav create, read och write är de vanligaste. Du behöver nog läsa på lite om din ftp-server

Jag kan föra över filer och ta emot via cyberduck nu iaf men jag vet knappt hur de funkar

1
Bevaka tråden