Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig internetuppkoppling

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla glada!

Jag behöver en internetuppkoppling i min lägenhet, mest för att kunna köra min box genom det så jag kan se på tv. Sen surfar jag lite smått ibland, ingen nerladdning av filmer och sådant! Så något simpelt men så billigt som möjligt. Vad är bästa alternativet då för mig?

Tack på förhand!

Vi kan ju kasta ut diverse förslag, men om vi inte får en lite mer detaljerad bild av förutsättningarna först, så kan vi omöjligt säga att det är det bästa just för dig.

Vad är det för "box" du pratar om?

Finns det någon anslutning i lägenheten? T.ex ett nätverksuttag till något stadsnät eller liknande? Eller kanske ett uttag till Comhem?

Har du fast telefoni idag? Hur i så fall - via traditionell teleanslutning, eller någon form av IP-lösning?

Vilken typ av mobiltelefoni har du? Abonnemang? Operatör?

Vilken stad/ort är det?

Har du bra mobiltäckning i lägenheten?

Vissa nät har gratis uppkoppling (t.ex. ViaEuropa), begränsad hastighet naturligtvis.
Du får nog ge lite mer information som Jesper frågar om.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får nog ge en lite mer detaljerad bild av förutsättningarna först...

Vad är det för "box" du pratar om?

Finns det någon anslutning i lägenheten? T.ex ett nätverksuttag till något stadsnät eller liknande? Eller kanske ett uttag till Comhem?

Har du fast telefoni idag? Hur i så fall - via traditionell teleanslutning, eller någon form av IP-lösning?

Vilken typ av mobiltelefoni har du? Abonnemang? Operatör?

Vilken stad/ort är det?

Har du bra mobiltäckning i lägenheten?

Tack för ditt svar.

Har en miraclebox och därför behöver jag en internetuppkoppling. Finns inget nätverksuttag, bara telejack. Har bbb i nuläget och betalar 329:-/månaden. Skulle det funka med mobilt bredband och sedan dela det genom en router ??

Hur ska vi kunna presentera alternativ som passar just dig, om du inte svarar på hälften av frågorna ens?

Jag släpper den här tråden. Lycka till.

Senast redigerat 2013-02-27 17:43
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-27 19:24
Ursprungligen av VictorMoller:

Tjena alla glada!

Jag behöver en internetuppkoppling i min lägenhet, mest för att kunna köra min box genom det så jag kan se på tv. Sen surfar jag lite smått ibland, ingen nerladdning av filmer och sådant! Så något simpelt men så billigt som möjligt. Vad är bästa alternativet då för mig?

Tack på förhand!

Köp ett 4G modem + Dovado Tiny och ett Comviq kontantkort som du laddar på med månadssurf á 2xx:-/mån. Så har du möjlighet att avsluta när som helst och så har du en uppkoppling på uppemot 80mbps.

Varsågod.

Jag kunde visst inte släppa tråden helt ändå... Men känner att jag vill kommentera det här...

Ursprungligen av grenhall:

...och så har du en uppkoppling på uppemot 80mbps.

Hur kan du ge det löftet? Tänk om han råkar bo någonstans på de 90% av Sveriges yta där det inte finns 4G-täckning? Då blir det inga 80 Mbps.

Vi kan ju kasta ur oss hur många förslag som helst här. Men om vi inte har en aning om förutsättningarna, så är risken stor att det är bortkastad tid.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag kunde visst inte släppa tråden helt ändå... Men känner att jag vill kommentera det här...

Hur kan du ge det löftet? Tänk om han råkar bo någonstans på de 90% av Sveriges yta där det inte finns 4G-täckning? Då blir det inga 80 Mbps.

Vi kan ju kasta ur oss hur många förslag som helst här. Men om vi inte har en aning om förutsättningarna, så är risken stor att det är bortkastad tid.

Då får man flytta!

Klart vi kan det. Jag har hur mycket tid som helst att ge massor med tips och råd till någon som inte bemödar sig med att klargöra förutsättningarna.

Ursprungligen av grenhall:

...Jag har hur mycket tid som helst att ge massor med tips och råd till någon som inte bemödar sig med att klargöra förutsättningarna.

Vilken tur för honom då.

Jag har helt enkelt inte lust att hjälpa folk som inte själv anstränger sig lite, så jag tror att jag lämnar tråden åt sitt öde igen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken tur för honom då.

Jag har helt enkelt inte lust att hjälpa folk som inte själv anstränger sig lite, så jag tror att jag lämnar tråden åt sitt öde igen.

Du behöver inte hjälpa honom längre. Jag gav honom det absolut bästa tipset. 4G utan bindning eller flytta.

Det finns väl gratis också (mot lite reklam), vad hette det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-27 23:22

Joors. Det kör jag, funkar kanon. Men inte i en router, bara i iPad eller modemsticka.

Ursprungligen av kenjon:

Joors. Det kör jag, funkar kanon. Men inte i en router, bara i iPad eller modemsticka.

Just det så hette den, kanske funkar i en 3G/4G-router.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-28 15:55

Jag ska ha en Dovado i garaget, ska se om jag hittar den....

Ursprungligen av kenjon:

Jag ska ha en Dovado i garaget, ska se om jag hittar den....

Hoppas det är för din egen skull för trådskaparen verkar ha trollat klart.

1
Bevaka tråden