Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tv + airport express = stabilitet i mirroring?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag förstår så kanske denna fråga är ganska uttjatad. Men jag gör ett försök ändå.

Jag köper en AE häromdagen för att jag trodde hackandet i mirroring mellan min imac och apple tv skulle sluta. Har telia adsl, därför har fått ställa om min helt värdelösa Thomson router, till ett modem, sen kopplat på min AE. Men får fortfarande inte någon stabilitet i mitt LAN. Går det på något sätt att få bort hackandet? Ska man ställa in ip dns osv i apple tv 3? Kort och gott..finns det några inställninar som kanske skulle kunna hjälpa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-26 23:56

AirportExpress är väl ingen höjdare som router, en Extreme skulle vara bättre. Om hackandet beror på det vet jag dock inte.
Kör du kabel överallt, eller är några delar trådlösa? Vilken iMac och OSX har du?

Ursprungligen av kenjon:

AirportExpress är väl ingen höjdare som router, en Extreme skulle vara bättre. Om hackandet beror på det vet jag dock inte.
Kör du kabel överallt, eller är några delar trådlösa? Vilken iMac och OSX har du?

Står på airport verktyget att jag 300 i överföringshatighet från min imac till AE. Har en imac, precis köpt innan den nya kom, med mountain lion. Känns som att problemet är ifrån AE till APTV. Inga kablar, helt trådlöst. Ver att kablar är bättre, men tycker det borde fungera ändå..

Ursprungligen av Boetface:

Står på airport verktyget att jag 300 i överföringshatighet från min imac till AE. Har en imac, precis köpt innan den nya kom, med mountain lion. Känns som att problemet är ifrån AE till APTV. Inga kablar, helt trådlöst. Ver att kablar är bättre, men tycker det borde fungera ändå..

Det ska inte hacka. Frågan är om du kör på 5GHz eller 2.4GHz? Eftersom du uppenbarligen inte har 450mbps i överföring så gissar jag på 2.4GHz alternativt kanske du ska flytta på din AE.

När jag sitter i vardagsrummet hemma har min rMBP 450mbps och min aTV 65mbps och jag streamar utan hack och med bara en mycket kort fördröjning när jag speglar skrivbordet via AirPlay. Det ska dock tilläggas att jag har 1 TC och 2 AEBS i huset.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-27 09:39

Airplay mirroring hackar alltid, jag har testat att köra helt trådat och det fungerar fortfarande inte perfekt.
Frågan är hur mycket det hackar?

Ursprungligen av Json_81:

Airplay mirroring hackar alltid, jag har testat att köra helt trådat och det fungerar fortfarande inte perfekt.
Frågan är hur mycket det hackar?

Definition av hackar, tack.

Lagg är inte detsamma som hackar.

Ursprungligen av grenhall:

Det ska inte hacka. Frågan är om du kör på 5GHz eller 2.4GHz? Eftersom du uppenbarligen inte har 450mbps i överföring så gissar jag på 2.4GHz alternativt kanske du ska flytta på din AE.

När jag sitter i vardagsrummet hemma har min rMBP 450mbps och min aTV 65mbps och jag streamar utan hack och med bara en mycket kort fördröjning när jag speglar skrivbordet via AirPlay. Det ska dock tilläggas att jag har 1 TC och 2 AEBS i huset.

Hur ser man ATVs mbps? Är iväg, minns inte vad min AE har för inställningar..kan skicka skärmdump senare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-27 14:44
Ursprungligen av grenhall:

Definition av hackar, tack.

Lagg är inte detsamma som hackar.

Spelar man upp en video så hackar bilden till lite då och då.
Så nej, det är inte samma sak som lagget man upplever när man t ex flyttar muspekaren.

Ursprungligen av Boetface:

Hur ser man ATVs mbps? Är iväg, minns inte vad min AE har för inställningar..kan skicka skärmdump senare.

I Airport Utility antingen i iPhone/iPad eller i OSX.

Ursprungligen av Json_81:

Spelar man upp en video så hackar bilden till lite då och då.
Så nej, det är inte samma sak som lagget man upplever när man t ex flyttar muspekaren.

Märkligt. Jag streamar via AirPlay utan hack över 5GHz.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-27 17:14
Ursprungligen av grenhall:

I Airport Utility antingen i iPhone/iPad eller i OSX.

Märkligt. Jag streamar via AirPlay utan hack över 5GHz.

Streamar eller skärmdubblering?

Jag har aldrig sett skärmdubblering på iOS fungera mjukt och fint, jämfört med streaming.

Ursprungligen av Json_81:

Streamar eller skärmdubblering?

Skärmdubblering.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-02-27 19:18
Ursprungligen av grenhall:

Skärmdubblering.

Fungerar antagligen bättre med 650m korten då, såg nu att du hade en MBPr.
Med 2011 modellerna är det definitivt inte perfekt, om än dugligt (har testat med MBP15, mac mini och MBA13).
Läst många som rapporterar samma sak oavsett kabel, 5GHz eller 2.4GHz med bra routrar.

Verkar ju som att 10.8.3 ska bättra på airplay, hoppas det gäller mirroring också.

Ursprungligen av Json_81:

Fungerar antagligen bättre med 650m korten då, såg nu att du hade en MBPr.
Med 2011 modellerna är det definitivt inte perfekt, om än dugligt (har testat med MBP15, mac mini och MBA13).
Läst många som rapporterar samma sak oavsett kabel, 5GHz eller 2.4GHz med bra routrar.

Verkar ju som att 10.8.3 ska bättra på airplay, hoppas det gäller mirroring också.

Jag bytte till TC och AE i samband med datorköpet så det är svårt att säga vad det var men det funkar helt OK iaf. Inte om man tittar på skärmen samtidigt för då ser man ju att det släpar men det hackar iaf inte.

Har 65 mb/s på min APT till AE och 300 mb/s från imac till AE. Kan man få upp APT:s hastighet?

Ursprungligen av Boetface:

Har 65 mb/s på min APT till AE och 300 mb/s från imac till AE. Kan man få upp APT:s hastighet?

Nej. Den verkar ligga där eller lägre konstant.

1
Bevaka tråden