Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spillt vätska på macbook.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

För att ge er en bra bild så är det en late 2011 13,3" modell jag har.

Satt en dag och drack lite vin med en polare samtidigt som vi valde musik (svinkorkat jag vet..) Så klart så välter han ett glas över hela skiten. Jag får panik och börjar ta upp det mesta med papper. Datorn stängs av av någon anledning. Hade som tur var skydd på tangentbordet men det kom vin i både micen samt alla utag vid sidan (usb,sd,laddnings station, headphone etc). Det kom även under skärmen liksom där saken som gör så att datorn går att fälla upp. Tänk er 6 cm från där micen sitter till höger.

En del saker jag märkt är nu att usb kan ibland inte läsas. Ibland måste jag sätta in det 2 gånger för att det ska fungera. Även ljudet på datorn är rätt så knäppt då det ibland tar 1-2 sekunder att starta när man inte användt något media program (gäller även firefox och allt ljud) Sker hela tiden.. Någon som vet om det är möjligt att öppna upp skiten och ta bort det somm finns kvar (har väl torkat men märken finns fortfarande). Har någon varit med om liknande?

Mvh

Magnus

Låter som att nytt logikkort är på sin plats. Kanske även topcase. Det blir mycket pengar.

1
Bevaka tråden