Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lättaste sättet att starta om till windows (bootcamp)?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vilket är det lättaste sättet att starta om till windows med bootcamp?

tycker att det känns väldigt "omacigt" att behöva gå till systeminställningar och sedan till startskiva för att där starta om datorn till windows.

finns det några smarta genvägar som jag inte vet om? eller något annat sätt att starta om till windows som är smidigt?

vet att det går att starta datorn och hålla inne options-tangenten för att välja boot, men har för mig att den även sätter valet som standard sedan? och det är jag inte intresserad av. och även om den inte gör det så vill jag helst ha något sätt där jag gör både omstart och val av OS direkt (som i startskiva där man väljer starta om till windows, fast smidigare)

Refit kunde väl köra upp ett verktyg som du syftar till, men det är väldigt out-dated nu. Tror dessvärre att det snabbaste sättet är options när du startar din dator.

Ursprungligen av mjewl:

vilket är det lättaste sättet att starta om till windows med bootcamp?

tycker att det känns väldigt "omacigt" att behöva gå till systeminställningar och sedan till startskiva för att där starta om datorn till windows.

finns det några smarta genvägar som jag inte vet om? eller något annat sätt att starta om till windows som är smidigt?

vet att det går att starta datorn och hålla inne options-tangenten för att välja boot, men har för mig att den även sätter valet som standard sedan? och det är jag inte intresserad av. och även om den inte gör det så vill jag helst ha något sätt där jag gör både omstart och val av OS direkt (som i startskiva där man väljer starta om till windows, fast smidigare)

Pröva BootChamp som du hittar här: http://kainjow.com

Att köra ALT vid omstart är inte bestående. Den laddar windows vid den uppstarten, och vid nästa omstart laddar osx som vanligt.

Ursprungligen av maskh:

Refit kunde väl köra upp ett verktyg som du syftar till, men det är väldigt out-dated nu. Tror dessvärre att det snabbaste sättet är options när du startar din dator.

ok, mycket irriterande att den sätter den boot man väljer som standard bara..

vet inte hur många ggr jag startat datorn och velat starta os x och trott att det varit standard bara för att märka att jag bootar windows och får då starta om datorn igen med bootcamp-alternativet "starta i os x"

Ursprungligen av Knutsson:

Att köra ALT vid omstart är inte bestående. Den laddar windows vid den uppstarten, och vid nästa omstart laddar osx som vanligt.

mitt korta svar är: nej

mitt lite längre svar är: läs mitt föregående inlägg den startar samma os vid en omstart/shutdown och start igen som jag valde vid boot med options-tangenten.

Ursprungligen av palleina:

Pröva BootChamp som du hittar här: http://kainjow.com

tack för tipset, ska kolla upp det!

verkar dock som den sätter windows som standard när jag väljer "starta om i windows" med bootchamp?
får upp ruta där jag ska fylla i adminlösenord osv för att ge datorn rättighet till att ändra startskiva till bootcamp-disken..

men kanske bara är jag som misstolkar texten?

ps. är det bara jag som inte hittar multi-citera inlägg?

Ursprungligen av mjewl:

ps. är det bara jag som inte hittar multi-citera inlägg?

Jag har en kryssruta till höger vid klockan för varje svar. Kryssa i de du vill svara på och längst ner har du knappen "svara markerade".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-26 20:36
Ursprungligen av mjewl:

mitt korta svar är: nej

mitt lite längre svar är: läs mitt föregående inlägg den startar samma os vid en omstart/shutdown och start igen som jag valde vid boot med options-tangenten.

Min iMac med 10.8.2 gör inte det, den startar om i OSX efter att jag har startat BootCamp med Alt nedtryckt en gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-26 22:01
Ursprungligen av kenjon:

Min iMac med 10.8.2 gör inte det, den startar om i OSX efter att jag har startat BootCamp med Alt nedtryckt en gång.

Samma här.

Ursprungligen av mjewl:

tack för tipset, ska kolla upp det!

verkar dock som den sätter windows som standard när jag väljer "starta om i windows" med bootchamp?
får upp ruta där jag ska fylla i adminlösenord osv för att ge datorn rättighet till att ändra startskiva till bootcamp-disken..

Nej, ger en "engångs" omstart i Win. Rättigheterna behöver den för bara denna enda omstart.

1
Bevaka tråden