Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara garageband-projekt på extern hårddisk. Hur??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!
Jag ska installera om min mac book och behöver då spara mina garageband-projekt någonstans. Frågan är hur och vart? Jag försökte plugga in en extern USB hårddisk (iomega) att spara mina garageband-projekt på, men det gick inte. Varför? Måste jag köpa en specialanpassad extern hårddisk till min mac book för att det ska funka? Finns det något annat sätt man kan göra på?

Tack på förhand!

Vi kan börja med lite grundinformation:
- Vilken MacBook-modell är det?
- Vilken version av OS X kör du?

"Gick inte"?
- På vilket sätt gick det inte? Berätta gärna lite mer vad som hände när du försökte kopiera.

"Specialanpassad"?
Nja, det beror ju på vad man menar med "specialanpassad". Men den måste ju vara formaterad på ett sätt som funkar i sammanhanget. Hur är den externa disken formaterad?
- Om den har FAT32 som filsystem så kan man inte lagra filer större än 4 GB.
- Om filsystemet är NTFS, så kan en Mac bara läsa från den, inte skriva till den. (Det finns tilläggsprogram som gör att Macen kan skriva till en sådan disk)
- Om disken bara ska användas till Mac, så är det bäst att formatera den som HFS+ (även kallat Mac OS Extended).
- Om disken ska användas både i Mac och Windows, så är det bäst att formatera den som EXFAT. OBS! För att kunna använda en EXFAT-formaterad disk i en Mac så krävs minst OS X 10.6.5.

Jaha, och hur har det gått med det här problemet då?

1
Bevaka tråden