Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag installationsprogram för min NAS (D-link 325)?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, någon som vet var jag kan hitta och ladda ner installationsprogram för NAS D-link 325 till min MacBook Air? Hittar den inte på D-links hemsida då jag bara hittar .exe versionen. Tack på förhand/Niklas

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-22 11:57

Det du söker finns det inte här?

http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/sha...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-22 11:59

Vad är det för installationsprogram du behöver?

Normalt sett så har ju NAS:en ett webbgränssnitt som du ansluter mot för att göra de olika inställningarna och konfigurationerna som du önskar. I det dagliga användandet så ansluter du ju oftast bara via de vanligaste protokollen, så som afp/smb/cifs etc.

@lapppen 71 - det är på den länken jag har letat. Under "Downloads" så står det bl a "PC Setup Wizard". Jag vill ha motsvarande "Mac Setup Wizard" men jag hittar ingen motsvarande. var hittar jag den??? jag vill bara få min NAS installerad och konfiguerad....

ni får ha överseende att jag är en newbie på NAS och Mac för den delen. Har haft PC hela mitt liv och skaffade en MacBook Air nyligen. NAS är nytt för mig också. vad afp/smb och cifs är för något vet jag inte. nu vet ni vilken nivå jag är på.

hälsar rookien

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-22 12:45
Ursprungligen av Nicolino79:

@lapppen 71 - det är på den länken jag har letat. Under "Downloads" så står det bl a "PC Setup Wizard". Jag vill ha motsvarande "Mac Setup Wizard" men jag hittar ingen motsvarande. var hittar jag den??? jag vill bara få min NAS installerad och konfiguerad....

ni får ha överseende att jag är en newbie på NAS och Mac för den delen. Har haft PC hela mitt liv och skaffade en MacBook Air nyligen. NAS är nytt för mig också. vad afp/smb och cifs är för något vet jag inte. nu vet ni vilken nivå jag är på.

hälsar rookien

Ok. Har du inte fått en instruktionsbok med din NAS? Där ska stå vilken defaultadress som bör gälla för att ansluta mot din NAS webbgränssnitt. I annat fall kan du garanterat hitta denna instruktionsboken som en pdf på D-Links hemsida.

Nepp, ingen instruktionsbok. Ringde Dlink supporten och de sa att jag måste installera NASen manuellt då det bara finns drivrutiner till PC. De sa att jag måste koppla ihop min Macbook till routern via ethernetkabel. Problemet är bara att Macbooken har ingen ethernet port....finns det något annat sätt att göra detta smidigare....suck snart så byter jag tillbaks till min PC

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-23 21:55

Jag antar att du kör din Mac trådlöst och kommer åt routern? Bara att koppla en nätverkskabel mellan NASen och routern.

1
Bevaka tråden