Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #20: Pixel, dataintrång och lite om e-post

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac möblerar om lite i publiceringsschemat och bjuder på ett färskt avsnitt av poddradion redan till helgen. Chromebook Pixel, appen Mailbox, dataintrånget hos Apple och hur coola Apple är nu för tiden är några av samtalsämnena.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-23 11:35

En notering om "Pixel Book" är att den kör Chrome OS. Att säga Google haft tradition med tämligen fruktansvärda GUI på desktop-sidan är en understatement. De har skärpt till sig något på sistone men fortfarande är deras app-tjänster (som jag antar Chrome OS baserar sig på) ganska hemska jämfört med riktiga appar.

Som någon annan sa betalar man 10-12 000 kr för en webbläsare. Kan jag köra Photoshop, Keynote, Filemaker, Final Cut Pro, Lightroom, iTunes eller något av de hundratals spel som finns för OSX eller Windows? Eller iOS / Android för den delen?

Jag är grymt skeptisk även om jag välkomnar konkurensen.

Ursprungligen av Erik.dv:

En notering om "Pixel Book" är att den kör Chrome OS. Att säga Google haft tradition med tämligen fruktansvärda GUI på desktop-sidan är en understatement. De har skärpt till sig något på sistone men fortfarande är deras app-tjänster (som jag antar Chrome OS baserar sig på) ganska hemska jämfört med riktiga appar.

Som någon annan sa betalar man 10-12 000 kr för en webbläsare. Kan jag köra Photoshop, Keynote, Filemaker, Final Cut Pro, Lightroom, iTunes eller något av de hundratals spel som finns för OSX eller Windows? Eller iOS / Android för den delen?

Jag är grymt skeptisk även om jag välkomnar konkurensen.

Helt korrekt, man köper en jäkligt dyr webbläsare.
Kan inte köra något annat på den.

Your questions answered: What Chromebooks can and can’t do.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-23 11:45

Som webbläsare känns en iPad bättre. Eller är man ute efter en PadTop - Microsoft Surface. Där får du touch och hela Windows ekosystem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-23 11:55
Citat:

But in the thicker buildings and cheaper airplanes of this world, you will be offline. You can still log into your Chromebook, and some Chrome Apps can store data for offline use...

Spel som kräver en uppkoppling är irriterande, ett helt OS som är beroende av det låter vansinnigt.

Maskinen släpps inte förrän i juni 2013 - ganska exakt ett år efter RetinaBooks kom från Apple.

I call failure. Jag förstår inte "vill ha" faktorn någonstans. Please explain.

Den här är rätt bra för att försöka förklara; http://mashable.com/2013/02/21/heres-who-need...

Om Google ser det som en konkurrent till en fullfjädrad Mac / PC med OS X / Win8 har man nog lite att tänka om på.

Ursprungligen av Erik.dv:

Spel som kräver en uppkoppling är irriterande, ett helt OS som är beroende av det låter vansinnigt.

Maskinen släpps inte förrän i juni 2013 - ganska exakt ett år efter RetinaBooks kom från Apple.

I call failure. Jag förstår inte "vill ha" faktorn någonstans. Please explain.

Den är snygg.

Men jag skulle aldrig lägga de pengarna på en.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-23 19:42

Håller med om att det är bäst att köpa originalkablar till telefonen. Köpte för ett tag sedan en kopia för att ersätta min gamla 30-pinkontakt. Kabeln fungerar, ibland. Den är extremt känslig, då det räcker med att jag tittar på den och telefonen varnar att laddtillbehöret inte stöds.

1
Bevaka tråden