Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra Plex i "punkt-till-punkt" via WiFi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

En fråga som egentligen är betydligt bredare än för Plex, men eftersom det är det som jag inte lyckas få att fungera så testar jag här.

På resande fot vill jag kunna använda min MBP som Plexserver så att ungarna kan kolla på film via iPad samtidigt som jag får ha datorn ifred. Om jag inte har tillgång till ett befintligt WiFi tänkte jag skapa ett i MBP via WiFi-loggan uppe vid klockan och sen Skapa nätverk.
Därefter koppla upp även iPaden till samma nät. Så långt allt väl.

Problemet inbillar jag mig är att oavsett om jag använder default-tilldelade 169.*-adressen eller sätter en statisk IP på MBP så hittar inte Plex på iPad servern på MBPn. Uppenbarligen har jag missat något, men jag kan inte komma på vad.

Någon som har lyckats lösa samma problem redan tidigare? Orkar ju inte släpa med en router bara för detta, i alla fall inte om det går att lösa

/Jonas

Så länge du är uppkopplad mot internet med paddan så ska det lira av sig själv, förutsatt att du har ett Plexkonto och är inloggad på alla enheter?

Grundproblemet är att jag inte kommer att vara uppkopplad mot Internet eftersom jag behöver en lösning som fungerar även i stugan i skogen helt utan internet. Om jag kör via routern hemma och kopplar bort nätet fungerar det ändå, vill även få det att fungera mot ett nät som jag istället skapar via MBP:n och sedan ansluter iPaden till.

1
Bevaka tråden