Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användaravtal för medlemmar på ett intranät

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och funderar på hur jag ska formulera ett användaravtal, som alla anställda på ett intranät ska ta del av.

Huvudpunkterna ska vara
- Kontot är personligt.
- Alla IP-nummer loggas.
- Vid missbruk av innehåll så spärras kontot omedelbart och ansvarig chef meddelas.

Har suttit och kollat runt på olika sajter, men kommer inte fram till något vettigt.

Rådfråga en jurist om du vill ha någonting som verkligen är hållbart. Jag tror inte du hittar den juridiska kompetens här. Personligen skulle jag vara väldigt försiktig med det.

Sånt finns väl redan i anställningsavtal? Konfidentialitet osv.
Brukar vara standard..

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Jag sitter och funderar på hur jag ska formulera ett användaravtal, som alla anställda på ett intranät ska ta del av.

Huvudpunkterna ska vara
- Kontot är personligt.
- Alla IP-nummer loggas.
- Vid missbruk av innehåll så spärras kontot omedelbart och ansvarig chef meddelas.

Har suttit och kollat runt på olika sajter, men kommer inte fram till något vettigt.

Är i grund och botten ganska enkelt. Man skriver upp ett antal punkter om vad som är tillåtet respektive inte tillåtet, sedan skriver man klart och tydligt vilka konsekvenser ett avvikande användande kan komma att få. Man behöver inte linda in det i fikonspråk.

Du kan exempelvis skriva:

1. Användaruppgifter är personliga och får aldrig lämnas ut till annan person. Gäller även kollegor
2. Allt brukande av intranätet loggas.
3. Missbruk av kontot/brott mot reglerna kan leda till att kontot spärras omedelbart och ansvarig chef meddelas.

Sedan får alla användare signera varsitt ex och bekräfta att de läst och förstått.

1
Bevaka tråden