Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTC One

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-19 18:03

Snygg, onekligen. Men är det någon mer än mig som tänker "Macbook" och känner Apples stämningar lång väg?

http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one

Oerhört fin.
Snart kommer jag offra hela mitt app-bibliotek jag köpt från Apple mot något annat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-19 18:13
Ursprungligen av keptang:

Oerhört fin.
Snart kommer jag offra hela mitt app-bibliotek jag köpt från Apple mot något annat.

Visst tänker man att iPhonen borde sett ut sådär?

Ursprungligen av CEk:

Snygg, onekligen. Men är det någon mer än mig som tänker "Macbook" och känner Apples stämningar lång väg?

http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one

Apple och HTC har ett tioårigt avtal där HTC får använda sig av Apples patent och som jag förstått vice versa. Så det blir inga stämningar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-19 18:41

Nice indeed Apple kan inte slå sig till ro och förlita sig på gamla meriter längre. That´s for sure .

Dags att speeda upp Apple Blir spännande att se vad detta året kan inbringa i nya iPhone modeller .

Senast redigerat 2013-02-19 19:10

Jag tyckte att den påminde mer om Xperiamodellerna

Ursprungligen av grenhall:

Apple och HTC har ett tioårigt avtal där HTC får använda sig av Apples patent och som jag förstått vice versa. Så det blir inga stämningar.

Helt korrekt.
Dåvarande (Nov 2012) och framtida patent.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-20 08:47
Ursprungligen av grenhall:

Apple och HTC har ett tioårigt avtal där HTC får använda sig av Apples patent och som jag förstått vice versa. Så det blir inga stämningar.

Och bara därför skulle jag kunna tänka mig att köpa en HTC för dom gör rätt för sig

Annars köper man en GooPhone One som kom ut till försäljning före HTC One!
http://shanghaiist.com/2013/02/20/htc_one_get...

Oops, jag råkade visst beställa en.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-20 18:08
Ursprungligen av keptang:

Oops, jag råkade visst beställa en.

En GooPhone ONE?

Ursprungligen av CEk:

En GooPhone ONE?

hahaha, nä.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-20 20:06
Ursprungligen av keptang:

Oops, jag råkade visst beställa en.

Grattis vi förväntar oss en utförlig rapportering om dina intryck
Jag älskar spontan shopping, hmm bortsett från Zalando.se då

Ursprungligen av CUBEIS:

Grattis vi förväntar oss en utförlig rapportering om dina intryck
Jag älskar spontan shopping, hmm bortsett från Zalando.se då

Absolut, det kommer så fort jag har den.
Den kanske försvinner lika snabbt, men det tror jag inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-20 20:22
Ursprungligen av keptang:

Absolut, det kommer så fort jag har den.
Den kanske försvinner lika snabbt, men det tror jag inte.

Telefonen verkar så smooth, och samtidigt så tekniskt kraftfull, designen är mumsmums . Jag ska förlänga mitt abonnemang i slutet av Mars och fyller år samma månad så jag hänger nog på dig, 4.7 tum känns också som ett maximum, så jag väljer bort Samsung Galaxy 4 innan den ens presenteras, den ska väl klämma i med 5 tum vad jag har förstått. jag gillar inte samsung , för plastiga vad dom än gör. Lite anti-Samsung här.

Senast redigerat 2013-02-20 20:33
Ursprungligen av CUBEIS:

Telefonen verkar så smooth, och samtidigt så tekniskt kraftfull, designen är mumsmums :). Jag ska förlänga mitt abonnemang i slutet av Mars och fyller år samma månad så jag hänger nog på dig, 4.7 tum känns också som ett maximum, så jag väljer bort Samsung Galaxy 4 innan den ens presenteras, den ska väl klämma i med 5 tum vad jag har förstått. jag gillar inte samsung så mycket för plastiga vad dom än gör. Lite anti-Samsung här

Håller med dig angående Samsung.
Denna är bara för trevlig, systemet verkar ha mognat, det är dags att prova.
Har kört iPhone sen 2007 (2G) till nu (iPhone 5).

Ursprungligen av keptang:

Håller med dig angående Samsung.
Denna är bara för trevlig, systemet verkar ha mognat, det är dags att prova.
Har kört iPhone sen 2007 (2G) till nu (iPhone 5).

Grattis och välkommen tillbaka sen.

Ursprungligen av grenhall:

Grattis och välkommen tillbaka sen.

Tack tack.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-21 08:39
Ursprungligen av CUBEIS:

Telefonen verkar så smooth, och samtidigt så tekniskt kraftfull, designen är mumsmums . Jag ska förlänga mitt abonnemang i slutet av Mars och fyller år samma månad så jag hänger nog på dig, 4.7 tum känns också som ett maximum, så jag väljer bort Samsung Galaxy 4 innan den ens presenteras, den ska väl klämma i med 5 tum vad jag har förstått. jag gillar inte samsung , för plastiga vad dom än gör. Lite anti-Samsung här.

Håller med. Ska jag betala 6000-7000 för en premiumlur så vill jag att känslan i den också ska motsvara 6000-7000 och det lyckas dessvärre inte Samsung med.

Ursprungligen av CEk:

Håller med. Ska jag betala 6000-7000 för en premiumlur så vill jag att känslan i den också ska motsvara 6000-7000 och det lyckas dessvärre inte Samsung med.

Nej men så tar dom inte 6-7000:- för sina telefoner heller.

Ursprungligen av grenhall:

Nej men så tar dom inte 6-7000:- för sina telefoner heller.

S3 hade i stort sett samma pris vid släpp (6000+), med 16GB lagring.
Nu är S3 10 månader gammal och kostar 4000+.

Men det är ju inte det den här tråden handlar om.

Ursprungligen av keptang:

S3 hade i stort sett samma pris vid släpp (6000+), med 16GB lagring.
Nu är S3 10 månader gammal och kostar 4000+.

Men det är ju inte det den här tråden handlar om.

Nää. Den kostade runt 6000:- när den släpptes i London den 3:e maj 2012. Vid lansering i Sverige var priset snarare runt 5000:-. Nu kostar den 3800:- och 4G kostar 4500:-. "Billiga" är dom iaf di småe droiderna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-21 12:18
Ursprungligen av grenhall:

Nej men så tar dom inte 6-7000:- för sina telefoner heller.

Jag fick en dagen efter release och då låg de på 5999:- hos i princip alla ÅF här, hos vissa dyrare.

Ursprungligen av grenhall:

Nää. Den kostade runt 6000:- när den släpptes i London den 3:e maj 2012. Vid lansering i Sverige var priset snarare runt 5000:-. Nu kostar den 3800:- och 4G kostar 4500:-. "Billiga" är dom iaf di småe droiderna.

Ursprungligen av CEk:

Jag fick en dagen efter release och då låg de på 5999:- hos i princip alla ÅF här, hos vissa dyrare.

Du köpte alltså telefonen den 30:e maj eftersom det var släppdag i Sverige den 29:e maj?

Jag såg det. Men från den 3:e kan man inte räkna eftersom telefonen inte fanns i Sverige förrän den 29:e och då endast i vit färg. Vet inte när man började erbjuda dom andra varianterna men då lär priset redan varit under 5 500:-.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-21 15:49
Ursprungligen av grenhall:

Du köpte alltså telefonen den 30:e maj eftersom det var släppdag i Sverige den 29:e maj?

Jag såg det. Men från den 3:e kan man inte räkna eftersom telefonen inte fanns i Sverige förrän den 29:e och då endast i vit färg. Vet inte när man började erbjuda dom andra varianterna men då lär priset redan varit under 5 500:-.

29:e hade den release ja i endast vit upplaga om jag minns rätt. Jag köpte den inte, jag är en såndär som ser till att få saker gratis jag. Men jag vet som sagt att flera återförsäljare tog 5999:- för den då. Även om den kostade 5000:- så känns det inte som att hålla i 5000:- med den plastiga byggkvalitén.

Ursprungligen av CEk:

29:e hade den release ja i endast vit upplaga om jag minns rätt. Jag köpte den inte, jag är en såndär som ser till att få saker gratis jag. Men jag vet som sagt att flera återförsäljare tog 5999:- för den då. Även om den kostade 5000:- så känns det inte som att hålla i 5000:- med den plastiga byggkvalitén.

Fast S3:an har faktiskt ganska okej byggkvalité. Det går absolut inte att jämföra med iPhone men den är grymt mycket stabilare och mer välbyggd än t.ex. S2:an. Tycker jag iaf.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-21 18:20
Ursprungligen av grenhall:

Fast S3:an har faktiskt ganska okej byggkvalité. Det går absolut inte att jämföra med iPhone men den är grymt mycket stabilare och mer välbyggd än t.ex. S2:an. Tycker jag iaf.

Ok duger inte utan det ska vara toppklass

Jag var på Dustin-mässan igår och där fick man chansen att klämma och leka lite med en HTC One och jag måste säga att jag är imponerad. Grymt snabb och väääääldigt bra formfaktor. Gillar metallskalet och att den är droppformad.

Bevaka tråden