Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här händer när Apple väljer ut en app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med hjälp av data från sajten Appdata går det att se vad som händer när Apple väljer ut en mer eller mindre bortglömd app till veckans app i App Store. Spelet Infinity Blade för Iphone är mer än två år gammalt och har efter utnämningen seglat upp på topplistorna.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Med hjälp av data från sajten Appdata går det att se vad som händer när Apple väljer ut en mer eller mindre bortglömd app till veckans app i App Store. Spelet Infinity Blade för Iphone är mer än två år gammalt och har efter utnämningen seglat upp på topplistorna.

Läs hela artikeln här

Nej.

Det var för att dom sänkte priset till 0:- som den seglade upp på toppen.

http://www.todaysiphone.com/2013/02/app-of-th...

Ursprungligen av grenhall:

Nej.

Det var för att dom sänkte priset till 0:- som den seglade upp på toppen.

http://www.todaysiphone.com/2013/02/app-of-th...

Och priset sänktes för att den skulle kunna bli utvald till app of the week? I alla fall enligt vad jag läst.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-21 15:08

Många appar som tillfälligt sänks till noll utan att generera mycket press!

App of the week måste vara en rejäl draghjälp.

Ursprungligen av jas:

Många appar som tillfälligt sänks till noll utan att generera mycket press!

App of the week måste vara en rejäl draghjälp.

Ja bara en prissänkning gör ju inte appen mer synlig.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Och priset sänktes för att den skulle kunna bli utvald till app of the week? I alla fall enligt vad jag läst.

Så påläst är inte jag. Jag förstod det som att dom hade sänkt priset till gratis och sedan hade nedladdningarna skjutit i höjden och baserat på den populariteten på kort tid så flög den in på app of the week. Vet inte hur Apple väljer ut det men kan tänka mig att det till viss del har med trafikökning att göra.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja bara en prissänkning gör ju inte appen mer synlig.

Jo om det är en app som sålt i ca. 30 miljoner exemplar redan så gör det nog viss skillnad om trafiken och nedladdningen till den ökar med flera hundra procent.

1
Bevaka tråden