Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 19 hittar ut i förtid

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa version av Firefox finns redan nu att ladda ned. Lanseringen var ursprungligen planerad till senare under veckan, men nu finns den nya webbläsaren på Mozillas FTP-server.

Läs hela artikeln här

Eller bara starta om Firefox. Den hämtas automatiskt.

Ursprungligen av Anders T:

Eller bara starta om Firefox. Den hämtas automatiskt.

Njae, det går ju först nu när de officiellt släppt version 19. Det hade de inte när texten skrevs.

Jag kunde hämta via omstart när jag skrev det där 17.52.

Själv fick jag uppdateringen när jag startade om 16 februari 2013(v.7) 20:33

Ursprungligen av disktant:

Själv fick jag uppdateringen när jag startade om 16 februari 2013(v.7) 20:33

Va spännande, kör du betaversioner?

Ursprungligen av Anders T:

Jag kunde hämta via omstart när jag skrev det där 17.52.

De var snabba ut med uppdateringen helt enkelt. Otur för mig, men tur för alla som vill ha den senaste versionen. Smidigare att få versionen den officiella vägen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-20 09:31

Seriöst, redan på version 19...de kan omöjligen följa de standarder som finns gällande versionshantering. Jag kan inte minnas någon mjukvara så här på rak arm som har nått sådana nummer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-20 09:44

Finns det ens en standard? Kanske finns en konvention, men den är väl frivillig. Och spelar den någon roll. Allt vi behöver veta är att 19 är större än 18 eller något lägre.

  • Medlem
  • 2013-02-20 10:43
Ursprungligen av zinned:

Seriöst, redan på version 19...de kan omöjligen följa de standarder som finns gällande versionshantering. Jag kan inte minnas någon mjukvara så här på rak arm som har nått sådana nummer.

Jag har Google Chrome version 24.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-20 11:30
Ursprungligen av alix:

Jag har Google Chrome version 24.

Ah, ok. Jag har aldrig använt Chrome då jag inom mitt yrke har stött på så många problem orsakade av just Chrome.

Ursprungligen av jahve:

Finns det ens en standard? Kanske finns en konvention, men den är väl frivillig. Och spelar den någon roll. Allt vi behöver veta är att 19 är större än 18 eller något lägre.

Nja, för användaren spelar det ju ingen roll men jag tycker det tenderar att bli tramsigt. Indentering inom programmering är heller inget tvång, koden fungerar ändå men det ser för jäkligt ut och blir svårjobbat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-20 18:57
Ursprungligen av zinned:

Ah, ok. Jag har aldrig använt Chrome då jag inom mitt yrke har stött på så många problem orsakade av just Chrome.

Nja, för användaren spelar det ju ingen roll men jag tycker det tenderar att bli tramsigt. Indentering inom programmering är heller inget tvång, koden fungerar ändå men det ser för jäkligt ut och blir svårjobbat

Nja. Det är väl egentligen inte mindre tokigt än att OS X, fortfarande efter över ett decennium av ständig utveckling och bruten kompatibilitet, ligger kvar på version 10.
Skulle inte säga Firefox' versionsnumrering är tramsig, bara att det är ett annat sätt att utrycka versioner. Löpnummer är väl på sitt sätt vettigare än det i mitt tycke ännu märkligare decimalsystemet (eller vad man kan kalla det) som x.x.x. Särskilt när det gäller programvaror som inte köps i kartong och kostar pengar att uppgradera mellan mer eller mindre godtyckliga utvecklingssteg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-21 11:34

Decimalnumreringen tycker jag fyller ett visst syfte. Man ser vad som är stora resp små uppdateringar.

Firefox kände sig väl tvingade att byta strategi eftersom den ledande webbläsaren Chrome anammade det här med snabba tysta uppdateringar i huvudnumret.

Trenden fortsätter dock i samma riktning. Chrome ångar på. Firefox snart under 20%.
http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly...

  • Medlem
  • 2013-02-23 09:06
Ursprungligen av zinned:

Ah, ok. Jag har aldrig använt Chrome då jag inom mitt yrke har stött på så många problem orsakade av just Chrome. ...

Sedan igår kör jag Chrome, version 25. Det går fort i hockey. Har aldrig några problem med Chrome vad jag vet. Dock så staplar den versioner ovanpå varandra i programpaketet, de får man ta bort manuellt. Å andra sidan har man ju chansen att nedgradera utan ominstallation om så önskas... Chrome är bra på många sätt (exempelvis synkning av bokmärken och lösenord oavsett enhet är toppen) och för övrigt så uppdateras Chrome för Snow Leopard som jag kör med, så är inte fallet med Safari. Senaste Firefox har jag till eleggrejer.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-02-25 01:47
Ursprungligen av alix:

Dock så staplar den versioner ovanpå varandra i programpaketet, de får man ta bort manuellt.

Hur gör man det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-25 10:25

Det står i en annan tråd här, men jag tror det var att öppna paketet (högerklick istället för dubbelklick när du startar programmet).
Då ska du kunna hitta de gamla versionerna under Contents någonstans. Eller det kanske var under Library/Application Support.... minnet är dåligt.

Ursprungligen av onnyt:

Hur gör man det?

Chrome sparar gamla versioner

1
Bevaka tråden