Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canonical presenterar Ubuntu för mobiltelefoner

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-03 10:19

Det ser läcker ut.
Undrar om det kan bli vad android borde vara?

Användandet av Javascript antyder att de tittat en del på webOS när de funderade på hur de skulle sy ihop utvecklingsdelen. Men jag tycker det ser spännande ut, och för företagskunderna kan detta faktiskt bli ett alternativ då det finns MDM-verktyg på plats redan från Canonical.

En intressant funktion är att det kommer att gå att köra det med en full desktop. Det börjar finnas tillräckligt kraftfull hårdvara för att man ska kunna göra det nu.

Samtidigt känns iOS väldigt 2007. Vadå multitasking? Blir nog svårt för Apple att överleva på det i många år till.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-03 22:59

Samma misstag som MS, försöka köra samma OS på alla plattformar.

Ursprungligen av zappee:

Samma misstag som MS, försöka köra samma OS på alla plattformar.

Samma OS, men inte samma GUI (om du nu inte vill förstås).

Gillar ubuntu och kör det på barnens dator och på jobbet. Kommer förmodligen inte byta bort iphone men ser ändå fram mot telefonen. Tror de kan lyckas slå sig in på marknaden och de bör kunna ta en del av kakan.

  • Medlem
  • 2013-01-08 17:04

Jag kikar på Ubuntu allt mer nuförtiden. Riktigt trevligt. Ska bygga en dator senare och då blir det nog det.

Spännande;

Ursprungligen av keptang:

Spännande;

Snygg Appleesque reklamfilm kryddat med samma typ av superlativ som Apple slänger sig med

Systemet ser väldigt intressant ut! Tyvärr tycker inte jag att Unity funkar så bra som desktop, det göms för mycket grejer, men på en telefon/platta verkar det vara riktigt, riktigt bra. Speciellt fleranvändarstöd är intressant.
Ska bli kul att se vilka tillverkare som lanserar telefon/platteprodukter med Ubuntu.

1
Bevaka tråden