Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisbild på G3 Powerbook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur se prisbilden ut?

Klarar de av DivX utan vidare? Min gamla iBook (366) gjorde det knappt.
Har de Tv-out?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 09:06

Jag har en iBook 600 med 8 mb ati, knappt att man kan titta på divx.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-20 10:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel R
Jag har en iBook 600 med 8 mb ati, knappt att man kan titta på divx.

Märkligt... på en iBook 500 så funkar det utmärkt?

  • Medlem
  • 2003-07-20 13:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Märkligt... på en iBook 500 så funkar det utmärkt?

Just det här har diskuterats i flera andra trådar och vad man kan komma fram till är att det verkar skilja sig ganska markant mellan olika datorer, det här med divx.

På min Ibook 500 funkar det inte alls. Hackar som tusan, medan andra med ibook 500 kan se film utan några problem alls. Vad det beror på är väl svårt att svara på...

  • Medlem
  • 2003-07-20 16:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kevin Key
Det beror bland annat på vilken spelare man använder. Själv så fungerar MPlayer 2.0b4 mycket bra på min iBook 500. Sen så är det klart att man borde nog ha minst 256 MB RAM också.

Det hackar i alla spelare, men minst i Mplayer. Fungerade lite bättre när jag slängde in mer minne (tot 640 Mb), men det släpar efter fortfarande...

Edit: Stavfel

Antar att man kan hitta en pismo 400 för runt 5kkr. Någon tusing till för en pismo 500 och sen beror det ju på vad som följer med i köpet och hur gärna någon vill sälja/köpa.

Teknisk info:
Pismo

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 21:36

Jag misstänker att det även kan bero på hur filmen har kodats, efter att ha funderat lite så kommer jag fram till att vissa filmer fungerar bra, en del inte alls bra, en del omöjliga att se på.
(har 384 i ram)

Håller med om att mplayer är den bästa spelaren. Efter lite mixtrande med inställningarna gick det än lite snabbare.

1
Bevaka tråden