Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bokföring/kassa/journal-program för MacOs

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har tips på bra bokföringsprogram för MacOs som även kan användas för journaler och med kopplad bilddokumentation till journaler? Ekonomidelen ska kunna det vanliga som kontantfaktura/kassa hantering, Fakturering, order, lager, kundregister och tidbokning. Kundregistret ska även kunna innehålla alternativt smidigt kunna koppla till ett journalregister över kunderna där varje journal ska ha en egen bildmap kopplad till sig. Hittills ligger journalerna i excel. Tanken är att det även ska gå att nå materialet över nätet då användaren ofta är på resande fot. Möjlighet till lösenord i flera lager är intressant då materialet i journalerna kan vara sekretessskyddat. Viktigast är att det ger ett smidigt och stabilt arbetsflöde. Även om det behövs fler än ett program/modul är intressant - bara de arbetar med varandra och inte mot varandra. Smidighet är nyckelordet(tror jag)
Hoppas på svar - gärna med egna eller kunders erfarenheter

Jag har inte samma verksamhet som du beskriver så vet inte exakt, men det enda program jag känner till för Mac är nog "iOrdning 5", om det sedan fixar alla dina frågor vet jag inte. (http://www.aderstedtsoftware.com/iordning/)

Däremot så kan man köra wmvare eller liknande program för att köra igång en virtuell PC i din mac och därigenom köra program från Visma (http://www.vismaspcs.se/produkter/). De har även en web-lösning men tror inte den fixar alla dina frågor/krav.

Ursprungligen av citronsyra:

Jag har inte samma verksamhet som du beskriver så vet inte exakt, men det enda program jag känner till för Mac är nog "iOrdning 5", om det sedan fixar alla dina frågor vet jag inte. (http://www.aderstedtsoftware.com/iordning/)

Däremot så kan man köra wmvare eller liknande program för att köra igång en virtuell PC i din mac och därigenom köra program från Visma (http://www.vismaspcs.se/produkter/). De har även en web-lösning men tror inte den fixar alla dina frågor/krav.

Tack för svaret
Har du någon egen erfarenhet av iOrdning? Annars, vad använder du du själv och i vilken bransch?
Helst vill jag undvika en VMware-lösning då dessa inte riktigt har funkat så sömlöst tidigare som önskat. Då får vi ställa dit en WinPc för administrationen och koppla till en gemensam hostning/filhantering. Men det vill vi/kunden helst undvika.
Någon som har fler ideer eller snabbt kan ta fram länkar till tidigare case?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-19 09:51

Vilken bransch pratar vi om..!?

Ursprungligen av macuddevalla:

...tips på bra bokföringsprogram för MacOs...

Jag förmodar att det är OS X vi pratar om, men "MacOS" låter i mina öron lite gammalt, typ OS 9 eller något.

Vilken eller vilka versioner av OS X handlar det om?

Och har du läst lite i alla de trådar som redan finns om bokföringsprogram? Där borde du kunna hitta en hel del tips som är hyfsat up-to-date.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag förmodar att det är OS X vi pratar om, men "MacOS" låter i mina öron lite gammalt, typ OS 9 eller något.

Vilken eller vilka versioner av OS X handlar det om?

Och har du läst lite i alla de trådar som redan finns om bokföringsprogram? Där borde du kunna hitta en hel del tips som är hyfsat up-to-date.

Ja självklart menar jag Mac OsX. OS9 och tidigare känns som aning out of date. Ursäkta min något slarviga formulering. Nä jag har inte hunnit kolla alla trådar, tänkte att kanske någon som hade de i färskt minne... Och frågar man inte så får man ju inga svar.
Trevligt att få respons på förfrågan.

Branschen är primärt hudvård och ansiktsbehandling med viss del medicinsk/kirurgiska inslag.

Återkommer till tråden lite senare, måste vidare till nästa möte... men tack för respons so far, hoppas det finns mer att läsa ikväll!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-21 00:09

Kikat på Fortnox? Webbaserat svenskt program. Billigt och smidigt tycker jag. Bästa är att man kan köpa till de moduler man vill ha.

Hört att de va killen som låg bakom SPCS som även ligger bakom Fortnox. Sålde SPCS till Visma, karantän 3 år, släppte sedan Fortnox. Well played Mr.

Ursprungligen av macuddevalla:

Någon som har tips på bra bokföringsprogram för MacOs som även kan användas för journaler och med kopplad bilddokumentation till journaler? Ekonomidelen ska kunna det vanliga som kontantfaktura/kassa hantering, Fakturering, order, lager, kundregister och tidbokning. Kundregistret ska även kunna innehålla alternativt smidigt kunna koppla till ett journalregister över kunderna där varje journal ska ha en egen bildmap kopplad till sig. Hittills ligger journalerna i excel. Tanken är att det även ska gå att nå materialet över nätet då användaren ofta är på resande fot. Möjlighet till lösenord i flera lager är intressant då materialet i journalerna kan vara sekretessskyddat. Viktigast är att det ger ett smidigt och stabilt arbetsflöde. Även om det behövs fler än ett program/modul är intressant - bara de arbetar med varandra och inte mot varandra. Smidighet är nyckelordet(tror jag)
Hoppas på svar - gärna med egna eller kunders erfarenheter

Kan starkt rekommendera iOrdning för bokföring m.m.

1
Bevaka tråden