Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows via parallels - server med en pc

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nu vet jag inte alls var jag ska lägga den här tråden. Jag har en redovisningsbyrå, kör mycket vismaspcs via parallels. Kommer nu att anställa en person och behöver ha program/filer i en server. Kan man ha en serverlösning som funkar mellan parallels och en pc (den anställda kommer att köra via pc, inte mac)? Hur hittar man någon som förstår sej på både mac och pc som kan hjälpa mej (UMEÅ)??

/Greta723

Kontakta Visma, de måste ju veta hur sådant här löses.

Två Macar med Parallells som kör mot ngn PC-burk med serverprogramvara.
på servern ligger backuprutiner osv.

Måhända kan man köpa en PC, använda för användare 2 OCH som server?
Användare ett ansluter till PC'n.

Jag hade ringt Visma....

Dessvärre så kan Visma inte ett skapandes dugg om mac och ännu mindre om pc på en mac. De är som fågelholkar om man säger att man använder den lösningen.

Kontakta Parallells support. De om någon borde vara expert på vad som är möjligt med Parallells. Det är också möjligt att någon i deras forum har en liknande lösning.

Tycker annars att det inte borde vara något problem. Hela idén med Parallells är ju att man ska kunna få alla fördelar m en pc utan att behöva få nackdelarna också

Spcs svarar att det är inget problem, men när jag då har gjort enligt konstens alla regler så hittar ingen pc de mappar som delats ut och då har visma helt plötsligt inget ansvar att ge support på varför det inte fungerar. Men det går bra att göra reklam för att deras program kan användas på mac..... Suck!

1
Bevaka tråden