Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösenord krävs för att slänga filer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MPB pro med 10.8.2 och skulle nyss kasta till papperskorgen en del filer från skrivbordet som inte behövs. Nu krävs det att jag skriver lösenord för att slänga filerna. Det fungerar förstås. Men vill ju slänga direkt och tömma utan att behöva lösen varje gång.
Jag är enda användaren och det är jag som är admin på datorn.
Något enkelt har förstås inträffat men vad? Har kollat runt ett tag utan att hitta "felet". Någon som ett tips!

Jag har läst en del men vill inte gå in i terminalen. Det borde vara någon inställning som ändrats eller så ..

Ursprungligen av Cernan:

Jag har läst en del men vill inte gå in i terminalen. Det borde vara någon inställning som ändrats eller så ..

Varför inte?

Vet du om att du har ändrat behörigheterna på din användare? Isf får du se över dem.

Har du provat med "Reparera skivbehörigheter" i Skivverktyg?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-18 16:22

Viktigaste är väl ändå att du berättar hur rättigheterna ser ut på de filer som genererar frågan.

Jag har nu reparerat rättigheterna, utom 1 som inte ändrades, och det är fortfarande fel. Jag har alla rättigheter till alla filer. Ingen delning o s v

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-19 10:16

Menar du när du slänger filen från skrivbordet till papperskorgen eller när du ska tömma själva papperskorgen? Det är faktiskt två olika katalogen som vi pratar om. Jag tror att det är http://www.technologytell.com/apple/87839/how-to-fix-the-os-x-empty-trash-permissions-error/ i andra tipset i artikeln i början på tråden som kommer att lösa ditt problem.

1
Bevaka tråden