Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera java script

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt att aktivera java script på min MacBook Pro, men jag hittar det inte. Hur gör man? Jag trodde det var installerat redan.

Du ger för lite information.

OS X-version?
JavaScript för vad?
Om det är för en webbläsare, vilken webbläsare?

Jag tror kanske att du blandar ihop Java och Javascript. Det är två helt olika saker.

Vilken version av OS X har du?

Om det är Java du menar, och du kör OS X 10.7 eller 10.8, så är Java inte installerat från början. Senaste versionen kan hämtas här: http://www.java.com/sv/

Javascript är inbyggt i webbläsaren, och aktiveras där. Vilken webbläsare använder du?

Senast redigerat 2013-02-18 10:36

Jag använder 10.6.8
Jag använder Safari 5.1.7, och där har jag inte tänkt på att titta. Det gäller javascript, så mkt vet jag. Det är en webplats där man har skyddat kontakt e-postadresserna och det står att man måste ha javascript aktiverat för att kunna se e-postadresserna.

Skall kolla i Safari om jag blir något klokare.

Nu har jag kollat i Safari och jag har tydligen kryssat i "aktivera javascript". Jag får kontakta dem på omvägar och se om de kan fixa det hela för det verkar vara något annat problem?

Har du provat med någon annan webbläsare, t.ex. Firefox eller Chrome? Det kan ju vara så enkelt att de har ett JavaScript som inte funkar i Safari.

1
Bevaka tråden